Janus Edyta
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje fachowe
(4)
Dostępność
dostępne
(2)
tylko na miejscu
(2)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(1)
Filia Starówka
(1)
Filia Medyczna
(2)
Czytelnia dla Dorosłych
(2)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2470)
Kozioł Paweł
(2014)
Bekker Alfred
(1694)
Vandenberg Patricia
(1164)
Kochanowski Jan
(974)
Janus Edyta
(-)
Doyle Arthur Conan
(850)
Wallace Edgar
(841)
Kotwica Wojciech
(782)
Konopnicka Maria
(751)
Kowalska Dorota
(671)
Cartland Barbara
(645)
Shakespeare William
(573)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(563)
Dickens Charles
(562)
Leśmian Bolesław
(526)
Verne Jules
(511)
Mickiewicz Adam
(510)
Boy-Żeleński Tadeusz
(505)
Krasicki Ignacy
(490)
Twain Mark
(446)
Buchner Friederike von
(438)
Hackett Pete
(436)
May Karol
(435)
Maybach Viola
(434)
Krzyżanowski Julian
(433)
Waidacher Toni
(423)
London Jack
(421)
Prus Bolesław
(418)
Poe Edgar Allan
(407)
Baczyński Krzysztof Kamil
(405)
Sienkiewicz Henryk
(404)
Roberts Nora (1950- )
(400)
May Karl
(388)
Kraszewski Józef Ignacy
(380)
Oppenheim E. Phillips
(380)
Orzeszkowa Eliza
(368)
Conrad Joseph
(366)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(342)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(339)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(327)
Brand Max
(321)
Słowacki Juliusz
(319)
Balzac Honoré de
(318)
Jachowicz Stanisław
(318)
Otwinowska Barbara
(309)
Montgomery Lucy Maud
(305)
Christie Agatha (1890-1976)
(301)
King Stephen
(292)
Kipling Rudyard
(291)
Rawinis Marian Piotr
(288)
Marciniakówna Anna
(287)
Dönges Günter
(286)
Howard Robert E
(285)
Austen Jane
(284)
Mahr Kurt
(284)
Darlton Clark
(280)
Ewers H.G
(278)
Shakespeare William (1564-1616)
(274)
Донцова Дарья
(270)
Andersen Hans Christian
(268)
Barca Pedro Calderón de la
(265)
Siemianowski Roch (1950- )
(265)
Vega Lope de
(265)
Rolando Bianka
(262)
Trzeciak Weronika
(262)
Stevenson Robert Louis
(261)
Kühnemann Andreas
(259)
Калинина Дарья
(257)
Leblanc Maurice
(256)
Ziajkiewicz Artur
(249)
Czechowicz Józef
(243)
Francis H.G
(240)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(240)
Mattel
(238)
Goethe Johann Wolfgang von
(234)
Vlcek Ernst
(231)
Barner G.F
(229)
Autores Varios
(228)
Wells H. G
(228)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(225)
Verne Juliusz
(224)
Alcott Louisa May
(223)
Chávez José Pérez
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Żeromski Stefan
(221)
Curant Catrina
(220)
Korzeniewski Wiktor
(219)
Dołęga-Mostowicz Tadeusz
(218)
Fabianowska Małgorzata
(218)
Wilde Oscar
(216)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(215)
Palmer Roy
(215)
Grey Zane
(214)
Szulc Andrzej
(214)
Voltz William
(211)
Liebert Jerzy
(209)
Drewnowski Jacek (1974- )
(205)
White Fred M
(203)
Biel Mirella
(202)
Goliński Zbigniew
(201)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Odbiorca
Terapeuci zajęciowi
(4)
Szkoły wyższe
(3)
Rehabilitanci
(1)
Studenci
(1)
Temat
Terapia zajęciowa
(5)
Autyzm
(2)
Dziecięce porażenie mózgowe
(2)
Geriatria
(2)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Rehabilitacja medyczna
(2)
Zaburzenia psychiczne
(2)
Zespół Downa
(2)
Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu
(2)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Gatunek
Podręcznik
(5)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(3)
Psychologia
(3)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Terapia Zajęciowa)
Bibliografia, netografia przy rozdziałach. Indeks.
Opieka nad osobami starszymi jest wyzwaniem teraźniejszości. Terapia zajęciowa umożliwia właściwe ich wspieranie w zakresie wykonywania znaczących dla nich zajęć oraz podnoszenia jakości życia. Podręcznik został opracowany przez doświadczonych praktyków i zarazem nauczycieli akademickich. Autorzy w przystępnej i syntetycznej formie prezentują możliwości oraz sposoby pracy terapeuty zajęciowego z seniorami. Publikacja: w klarowny sposób przedstawia proces starzenia się w odniesieniu do sfery psychologicznej i społecznej, wyjaśnia specyfikę nowoczesnej terapii zajęciowej oraz ukazuje możliwości jej stosowania w pracy z osobami starszymi, ma wymiar praktyczny – uwzględnia kliniczne aspekty terapii zajęciowej w geriatrii; wskazuje narzędzia oceny stanu pacjenta geriatrycznego; zawiera przykłady metod pracy z seniorami zarówno sprawnymi poznawczo, jak i z ograniczeniami w tym zakresie, poświęca wiele uwagi seniorom demencyjnym – prezentuje konkretne strategie i rozwiązania, które można zastosować w pracy z osobami w różnych stadiach demencji, zawiera treści zgodne ze standardami szkolenia i pracy terapeuty zajęciowego w Unii Europejskiej. Podręcznik powstał z myślą o studentach kierunków terapia zajęciowa oraz fizjoterapia. Będzie również pomocny dla psychologów, pedagogów i asystentów osób niepełnosprawnych. Przedmowa: "Starzenie się stanowi naturalny okres w życiu człowieka. Jego akceptacja i przeżywanie mają charakter indywidualny i niepowtarzalny. Analiza sytuacji demograficznej Polski pokazuje, że starzenie się społeczeństwa jest faktem, obok którego nie można przejść obojętnie przede wszystkim dlatego, że proces ten niesie ze sobą szereg wyzwań. Jednym z nich jest konieczność zapewnienia osobom starszym szeroko rozumianej opieki i właściwego wsparcia oraz umożliwienie im partycypacji w życiu społecznym. Podnoszenie jakości życia osób starszych wymaga poświęcenia im należnej uwagi. W tym celu warto korzystać, oprócz tradycyjnie ujmowanych działań skoncentrowanych na opiece medycznej czy socjalnej, także z najnowszych osiągnięć właściwych dla terapii zajęciowej. Warto podkreślić, że dyscyplina ta w nowoczesnym, światowym ujęciu koncentruje się wokół umożliwienia osobie wykonywania ważnych i znaczących dla niej zajęć, co oznacza, że praca z seniorem powinna mieć charakter zindywidualizowany, uwzględniać jego potrzeby w zakresie realizowania zajęć z zakresu samoobsługi, czasu wolnego oraz tzw. produktywności. Celem niniejszej publikacji jest przede wszystkim zaprezentowanie możliwości, jakie daje stosowanie terapii zajęciowej w pracy z seniorami zarówno sprawnymi poznawczo, jak i w późnym stadium demencji. Książka ta ma wymiar nie tylko teoretyczny, lecz przede wszystkim praktyczny. Przedstawiono w niej m.in. przykładowe narzędzia oceny stanu pacjenta geriatrycznego, wskazano wybrane metody pracy z seniorami, zaprezentowano opisy przypadków oraz opisano konkretne strategie i rozwiązania, które można z powodzeniem wdrażać w pracy z seniorami w różnych stadiach demencji. Książka została przygotowana głównie z myślą o terapeutach zajęciowych i studentach tego kierunku. Może jednak stanowić także cenne źródło informacji dla psychologów, pedagogów oraz osób zawodowo zajmujących się pracą z osobami starszymi." Edyta Janus. Opis: https://pzwl.pl/Terapia-zajeciowa-w-geriatrii,66149426,p.html
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Medyczna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 616-053.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia zajęciowa w geriatrii / Edyta Janus, Aneta Bac, Aleksandra Kulis, Agnieszka Smrokowska-Reichmann. - Wydanie I - 4 dodruk. - Warszawa : PZWL, 2022. - 149 stron : ilustracje, fotografie, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia przy rozdziałach. Indeks.
Opieka nad osobami starszymi jest wyzwaniem teraźniejszości. Terapia zajęciowa umożliwia właściwe ich wspieranie w zakresie wykonywania znaczących dla nich zajęć oraz podnoszenia jakości życia. Podręcznik został opracowany przez doświadczonych praktyków i zarazem nauczycieli akademickich. Autorzy w przystępnej i syntetycznej formie prezentują możliwości oraz sposoby pracy terapeuty zajęciowego z seniorami. Publikacja: w klarowny sposób przedstawia proces starzenia się w odniesieniu do sfery psychologicznej i społecznej, wyjaśnia specyfikę nowoczesnej terapii zajęciowej oraz ukazuje możliwości jej stosowania w pracy z osobami starszymi, ma wymiar praktyczny – uwzględnia kliniczne aspekty terapii zajęciowej w geriatrii; wskazuje narzędzia oceny stanu pacjenta geriatrycznego; zawiera przykłady metod pracy z seniorami zarówno sprawnymi poznawczo, jak i z ograniczeniami w tym zakresie, poświęca wiele uwagi seniorom demencyjnym – prezentuje konkretne strategie i rozwiązania, które można zastosować w pracy z osobami w różnych stadiach demencji, zawiera treści zgodne ze standardami szkolenia i pracy terapeuty zajęciowego w Unii Europejskiej. Podręcznik powstał z myślą o studentach kierunków terapia zajęciowa oraz fizjoterapia. Będzie również pomocny dla psychologów, pedagogów i asystentów osób niepełnosprawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Podr.BG 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce: Patronat merytoryczny Komitet Rehabilitacji, Kultury Fizycznej i Integracji Społecznej PAN.
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Pierwsza w języku polskim publikacja poruszająca w sposób kompleksowy problematykę terapii zajęciowej osób z niepełnosprawnością intelektualną. Przedstawia teoretyczne aspekty niepełnosprawności i terapii zajęciowej. Pokazuje obszary funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz możliwości wspierania tych osób jakie daje terapia zajęciowa. Szerzej omawia m.in. terapię zajęciową osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną oraz dzieci z zespołem Downa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Patronat merytoryczny Komitet Rehabilitacji, Kultury Fizycznej i Integracji Społecznej PAN.
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Pierwsza w języku polskim publikacja poruszająca w sposób kompleksowy problematykę terapii zajęciowej osób z niepełnosprawnością intelektualną. Przedstawia teoretyczne aspekty niepełnosprawności i terapii zajęciowej. Pokazuje obszary funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz możliwości wspierania tych osób jakie daje terapia zajęciowa. Szerzej omawia m.in. terapię zajęciową osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną oraz dzieci z zespołem Downa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Podr.BG 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 184-185. Indeks.
1. Historia terapii zajęciowej – Anna Misiorek; 1.1. Wprowadzenie; 1.2. Terapia zajęciowa na świecie; 1.2.1. Leczenie moralne – Ruch Moral Treatment (MT); 1.2.2. Ruch artystyczny sztuki i rzemiosła – Arts and Crafts Movement; 1.2.3. Pionierzy terapii zajęciowej, Narodowe Towarzystwo Promocji Terapii Zajęciowej – National Society for the Promotion of Occupational Therapy (NSPOT); 1.2.4. Rozwój terapii zajęciowej podczas I wojny światowej, pomocnicy rekonstrukcji – Roconstruction Aides; 1.2.5. Czasy powojenne; 1.2.6. II wojna światowa; 1.2.7. Powrót do korzeni – rozwój współczesnej terapii zajęciowej; 1.3. Terapia zajęciowa w Polsce; 1.3.1. Początki terapii zajęciowej w Polsce; 1.3.2. Pionierzy polskiej rehabilitacji i terapii zajęciowej; 1.3.3. Aktualna sytuacja polskiej terapii zajęciowej; 1.4. Podsumowanie; 2. Współczesne pojęcia, definicje i koncepcje w terapii zajęciowej – Anna Misiorek; 2.1. Wprowadzenie; 2.2. Podstawowe idee, pojęcia i definicje używane w terapii zajęciowej; 2.2.1. Zajęcie jest podstawową ludzką potrzebą, zajęcia nadają życiu sens; 2.2.2. Umożliwianie (enablement); 2.2.3. Wykonywanie zajęć i zaangażowanie w zajęcia (occupational performance, occupational engagement); 2.2.4. Zastosowanie koncepcji wykonywania zajęć i zaangażowania w zajęcia w praktyce; 2.2.5. Uczestniczenie w zajęciach (occupational participation) oraz deprywacja zajęciowa (occupational deprivation); 2.2.6. Teoria przepływu (Flow theory); 2.2.7. Równowaga zajęciowa i brak równowagi zajęciowej (occupational balance, occupational imbalance); 2.2.8. Alienacja zajęciowa (occupational alienation); 2.2.9. Sprawiedliwość zajęciowa (occupational justice); 2.2.10. Czynniki ryzyka związane z zajęciowością ludzką (occupational risk factors); 2.2.11. Podsumowanie; 3. Robienie, bycie, stawanie się i przynależenie – istota zajęciowości ludzkiej a ochrona i promocja zdrowia – zestawienie wybranych prac – Anna Misiorek; 3.1. Wprowadzenie; 3.2. Robienie, bycie, stawanie się – istotą zajęciowości ludzkiej; 3.2.1. Robienie, zajmowanie się – doing; 3.2.2. Bycie – being; 3.2.3. Stawanie się – becoming; 3.2.4. Przynależenie – belonging; 3.2.5. Praktyka terapii zajęciowej i promocja zdrowia w świetle koncepcji Ann Wilcock; 3.2.6. Rola terapii zajęciowej w promocji zdrowia; 3.3. Wzajemne relacje pomiędzy poszczególnymi elementami teorii Ann Wilcock w badaniach naukowych; 3.3.1. Robienie i bycie; 3.3.2. Robienie i stawanie się; 3.3.3. Robienie i przynależenie; 3.3.4. Bycie i stawanie się; 3.3.5. Bycie i przynależenie; 3.3.6. Stawanie się i przynależenie; 3.4. Podsumowanie; 4. Umiejętności terapeuty zajęciowego – Edyta Janus; 4.1. Wprowadzenie; 4.2. Nawiązanie relacji terapeutycznej i współpraca z pacjentem; 4.3. Zdobywanie informacji niezbędnych do prowadzenia terapii zajęciowej; 4.4. Ocena; 4.5. Umożliwianie wykonywania zajęć; 4.6. Praca w grupie/praca z grupą; 4.7. Podsumowanie; 5. Modele i klasyfikacje jako ramy odniesienia. Model KAWA – Miłosz Kuśnierz, Rafał Bugaj; 5.1. Wprowadzenie; 5.2. Czym są modele (i klasyfikacje) w TZ; 5.3. Model KAWA; 5.3.1. Proces terapeutyczny z użyciem modelu KAWA/modelu rzeki życia; 5.3.2. Stosunek elementów symboliki modelu KAWA do wzajemnych relacji elementów ICF; 5.3.3. Relacja jakości życia do elementów modelu rzeki życia; 5.4. Podsumowanie; 6. Wybrane modele stosowane w terapii zajęciowej – Miłosz Kuśnierz, Rafał Bugaj; 6.1. Wprowadzenie; 6.2. Model Person-Environment-Occupation (PEO) jako model transakcyjny, PEO fit; 6.3. Canadian Model of Occupational Performance-Engagement (CMOP-E); 6.4. Model of Human Occupation (MOHO) – Model Zajęć Człowieka; 6.4.1. Narzędzia modelu MOHO; 6.5. Międzynarodowa Klasyfikacja Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia (ICF); 6.6. Podsumowanie; 7. Praktyka skupiona na kliencie i jej kluczowe znaczenie w obszarze terapii zajęciowej – Rafał Bugaj, Miłosz Kuśnierz; 7.1. Wprowadzenie; 7.2. Klient czy pacjent?; 7.3. Praktyka skupiona na kliencie (client-centred practice – CCP) w terapii zajęciowej; 7.4. Praktyka skupiona na rodzinie (family-centred practice – FCP); 7.5. Podsumowanie; 8. Proces terapeutyczny i jego konteksty oraz modele interwencji – Rafał Bugaj, Miłosz Kuśnierz; 8.1. Wprowadzenie; 8.2. The Canadian Practice Process Framework (CPPF); 8.2.1. Elementy CPPF; 8.3. Podsumowanie; 9. Interwencje w terapii zajęciowej – Miłosz Kuśnierz, Rafał Bugaj; 9.1. Wprowadzenie; 9.2. Podział interwencji; 9.2.1. Interwencje, w których terapeuta zajęciowy zarządza, żeby umożliwić powstanie adaptacji; 9.2.2. Interwencje, w których terapeuta zajęciowy uczy, żeby umożliwić uczenie się klienta; 9.2.3. Interwencje, w których terapeuta zajęciowy wspiera klienta, żeby umożliwić zdrowienie; 9.2.4. Interwencje, w których terapeuta zajęciowy promuje, żeby umożliwić zdrowie i dobrostan; 9.3. Podsumowanie; 10. Rozwój zawodowy terapeuty zajęciowego – Edyta Janus; 10.1. Wprowadzenie; 10.2. Rozwój zawodowy terapeuty zajęciowego – wybrane aspekty; 10.3. Portfolio; 10.4. Superwizja; 10.5. Podsumowanie; 11. Dbanie o własne zdrowie jako warunek konieczny do pełnegoi satysfakcjonującego wykonywania obowiązków zawodowych – Edyta Janus; 11.1. Wprowadzenie; 11.2. Rozumienie zdrowia; 11.3. Dbanie o zdrowie fizyczne; 11.4. Dbanie o zdrowie psychiczne – radzenie sobie ze stresem związanym z pracą; 11.5. Podsumowanie. [JK]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia Starówka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Filia Medyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 615.8 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej