Rupik Lidia
Sortowanie
Źródło opisu
Legimi
(3)
Katalog księgozbioru
(1)
Forma i typ
Audiobooki
(4)
Proza
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Zbiory audiowizualne
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2470)
Kozioł Paweł
(2014)
Bekker Alfred
(1691)
Vandenberg Patricia
(1164)
Kochanowski Jan
(973)
Rupik Lidia
(-)
Doyle Arthur Conan
(848)
Wallace Edgar
(838)
Kotwica Wojciech
(782)
Konopnicka Maria
(752)
Kowalska Dorota
(671)
Cartland Barbara
(643)
Shakespeare William
(573)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(563)
Dickens Charles
(562)
Leśmian Bolesław
(526)
Mickiewicz Adam
(510)
Verne Jules
(510)
Boy-Żeleński Tadeusz
(505)
Krasicki Ignacy
(490)
Twain Mark
(445)
Buchner Friederike von
(438)
May Karol
(435)
Hackett Pete
(434)
Krzyżanowski Julian
(434)
Maybach Viola
(434)
Waidacher Toni
(423)
London Jack
(420)
Prus Bolesław
(418)
Poe Edgar Allan
(407)
Baczyński Krzysztof Kamil
(405)
Sienkiewicz Henryk
(404)
Roberts Nora (1950- )
(401)
May Karl
(388)
Kraszewski Józef Ignacy
(380)
Oppenheim E. Phillips
(380)
Orzeszkowa Eliza
(368)
Conrad Joseph
(367)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(352)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(342)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(327)
Brand Max
(321)
Słowacki Juliusz
(319)
Jachowicz Stanisław
(318)
Balzac Honoré de
(311)
Otwinowska Barbara
(309)
Montgomery Lucy Maud
(305)
Christie Agatha (1890-1976)
(300)
King Stephen
(293)
Kipling Rudyard
(291)
Rawinis Marian Piotr
(288)
Marciniakówna Anna
(287)
Dönges Günter
(286)
Howard Robert E
(285)
Austen Jane
(284)
Mahr Kurt
(284)
Darlton Clark
(280)
Ewers H.G
(278)
Shakespeare William (1564-1616)
(274)
Andersen Hans Christian
(268)
Донцова Дарья
(268)
Barca Pedro Calderón de la
(265)
Siemianowski Roch (1950- )
(265)
Vega Lope de
(265)
Rolando Bianka
(262)
Trzeciak Weronika
(262)
Stevenson Robert Louis
(261)
Kühnemann Andreas
(259)
Калинина Дарья
(257)
Leblanc Maurice
(255)
Ziajkiewicz Artur
(247)
Czechowicz Józef
(243)
Francis H.G
(240)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(240)
Mattel
(238)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(236)
Goethe Johann Wolfgang von
(233)
Vlcek Ernst
(231)
Barner G.F
(229)
Wells H. G
(229)
Autores Varios
(228)
Verne Juliusz
(224)
Alcott Louisa May
(223)
Chávez José Pérez
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Fabianowska Małgorzata
(221)
Żeromski Stefan
(221)
Curant Catrina
(220)
Korzeniewski Wiktor
(219)
Dołęga-Mostowicz Tadeusz
(218)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(216)
Palmer Roy
(215)
Szulc Andrzej
(215)
Wilde Oscar
(215)
Grey Zane
(214)
Voltz William
(211)
Liebert Jerzy
(209)
Drewnowski Jacek (1974- )
(207)
White Fred M
(203)
Biel Mirella
(202)
Goliński Zbigniew
(201)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Odbiorca
Szkoły średnie
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura francuska
(1)
Temat
Camus, Albert (1913-1960)
(1)
Dżuma
(1)
Epidemie
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Literatura francuska
(1)
Odpowiedzialność
(1)
Powieść
(1)
Temat: dzieło
Peste
(1)
Temat: miejsce
Oran (Algieria)
(1)
Gatunek
Lektura z opracowaniem
(1)
Powieść
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
4 wyniki Filtruj
Audiobook
CD
W koszyku
(Lektura z Opracowaniem)
Jedna z najbardziej cenionych powieści XX wieku to nie tylko szkic miasta w czasie wielkiego zagrożenia, to przede wszystkim studium postaci stojących w obliczu Zła. Dżuma, która niezauważalnie wkrada się w bramy Oranu, zmienia dotychczasowy porządek rzeczy. Strach, cierpienie, odizolowanie, nieustanna walka z chorobą, ukazuje bohaterstwo i determinację niektórych, ale także nikczemność i przebiegłość innych mieszkańców. Paraboliczna kronika odarta ze zbędnego patosu, będąca manifestem humanizmu to ponadczasowa historia ludzkiej solidarności i moralności. Książka należy do kanonu lektur szkolnych. Do książki dołączone jest także opracowanie, w skład, którego wchodzi: Streszczenie Plan wydarzeń Motywy występujące w utworze Biografia autora Dżuma powieścią egzystencjalną Paraboliczny sens Dżumy (geneza, motto, sensy dosłowne Dżumy, narracja, przenośne sensy powieści paraboli, czas akcji, interpretacja tytułu, uniwersalny charakter dzieła) Bohaterowie w sytuacji zagrożenia Autorka opracowania jest nauczycielką przygotowującą uczniów do egzaminów. Opracowanie jest zgodne z obowiązującą podstawą programową.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory audiowizualne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CL-4489 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Jedna z najbardziej cenionych powieści XX wieku to nie tylko szkic miasta w czasie wielkiego zagrożenia, to przede wszystkim studium postaci stojących w obliczu Zła. Dżuma, która niezauważalnie wkrada się w bramy Oranu, zmienia dotychczasowy porządek rzeczy. Strach, cierpienie, odizolowanie, nieustanna walka z chorobą, ukazuje bohaterstwo i determinację niektórych, ale także nikczemność i przebiegłość innych mieszkańców. Paraboliczna kronika odarta ze zbędnego patosu, będąca manifestem humanizmu to ponadczasowa historia ludzkiej solidarności i moralności. Książka należy do kanonu lektur szkolnych. Do książki dołączone jest także opracowanie, w skład, którego wchodzi: -Streszczenie -Plan wydarzeń -Motywy występujące w utworze -Biografia autora -“Dżuma” powieścią egzystencjalną -Paraboliczny sens „Dżumy” (geneza, motto, sensy dosłowne "Dżumy", narracja, przenośne sensy powieści - paraboli, czas akcji, interpretacja tytułu, uniwersalny charakter dzieła) -Bohaterowie w sytuacji zagrożenia Autorka opracowania jest nauczycielką przygotowującą uczniów do egzaminów. Opracowanie jest zgodne z obowiązującą podstawą programową. Czyta Adam Ferency, Marcin Popczyński
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Lecz zaklinam:niech żywi nie tracą nadziei; I przed narodem niosą oświaty kaganiec; A kiedy trzeba, naśmierć idą po kolei; Jak kamienie,przez Boga rzucane na szaniec! J. Słowacki „Testament mój” Honor, służba ojczyźnie, bohaterstwo, siła przyjaźni – to historia Alka, Rudego i Zośki – młodych bohaterów wstrząsającej książki Aleksandra Kamińskiego, którzy podjęli walkę z bronią w ręku o przywrócenie niepodległości utraconej w 1939 r., nawet za cenę swego życia. Dramatyczna opowieść o młodych ludziach w czasie wojennej zawieruchy przybliża losy prawdziwych postaci, konkretnych wydarzeń, ale też jest opowieścią o zmaganiach całego pokolenia z hitlerowską okupacją. Książka należy do kanonu lektur szkolnych. Do książki dołączone jest także opracowanie w skład którego wchodzi: Streszczenie,Plan wydarzeń,Historia autora i jego dzieła,Geneza powieści,Informacje dotyczące dzieła (czas, miejsce akcji, pochodzenie tytułu itd.),Motywy występujące w utworze,Szczegółowa charakterystyka bohaterów,Dokładne omówienie problematyki utworu. Autorka opracowania jest nauczycielką przygotowującą uczniów do egzaminów. Jest ono zgodne z obowiązującą podstawą programową. czytają: Jerzy Zelnik (lektura)iMacin Popczyński (opracowanie)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Pan Tadeusz, ponadczasowe dzieło Adama Mickiewicza, autora m.in. Sonetów krymskich, Dziadów czy Konrada Wallenroda, ukazuje się w formie audiobooka, w interpretacji Tomasza Czarneckiego. Dwanaście ksiąg obrazu ukochanej ojczyzny odmalował Adam Mickiewicz w epopei narodowej. Litwa, jego kraj lat dziecinnych, jest rajem, do którego tęsknił autor przebywając na emigracji. Ten audiobook to wspaniała opowieść pisana trzynastozgłoskowcem, w której poznamy dzieje bohaterów z Soplicowa. Książka należy do kanonu lektur szkolnych. Do audiobooka dołączone jest opracowanie, w skład którego wchodzi: – Wokół treści Pana Tadeusza Adama Mickiewicza – streszczenie. – Przebieg zdarzeń w utworze. – Motywy występujące w Panu Tadeuszu: ojczyzny, patriotyzmu, arkadii, przyrody, miłości, rodziny, szlachty, zbrodni, przemiany, sporu, polskiego dworu, zamku, spowiedzi, muzyki, tańca, starości, muzyki, tańca, starości, maryjny. Adam Mickiewicz i jego dzieło: życiorys poety, tragizm emigranta – geneza utworu, wygnaniec wspomina utraconą ojczyznę, historyczna wizja Adama Mickiewicza. – Pan Tadeusz jako epopeja narodowa: analiza tytułu, czas i miejsce zdarzeń, tematyka utworu, główne wątki (Jacka Soplicy, spór o zamek, miłosny, narodowy), galeria postaci i o bohaterach, Pan Tadeusz epopeją narodową. Autorka opracowania jest nauczycielką przygotowującą uczniów do egzaminów. Opracowanie jest zgodne z obowiązującą podstawą programową. Czas: 9 godzin 37 minut
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej