Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Czytelnia dla Dorosłych
(3)
Autor
Buck Andrzej (1953- )
(1)
Jaskowska Bożena
(1)
Kamińska Joanna (bibliotekoznawca)
(1)
Kotlarek Dawid (1978- )
(1)
Mężyński Andrzej (1938- )
(1)
Simonjetz Monika
(1)
Wojciechowska Maja (bibliotekoznawca)
(1)
Żołędowska-Król Beata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Bibliotekarstwo
(1)
Bibliotekarze
(1)
Biblioteki
(1)
Bibliotekoznawstwo
(1)
Grycz, Józef (1890-1954)
(1)
Marketing
(1)
Praca kulturalno-oświatowa
(1)
Trzecie miejsce (socjologia)
(1)
Użytkownicy bibliotek
(1)
Zarządzanie
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Województwo lubuskie (1999- )
(1)
Gatunek
Biografia
(1)
Encyklopedia
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(3)
Historia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Propozycje i Materiały / Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich ; 100)
Bibliografia, netografia na stronach 117-[128].
Budowanie kapitału społecznego nieodłącznie wiąże się ze środowiskową współobecnością bibliotek. Niniejsza publikacja dokumentuje drogi rozwoju niektórych instytucji, ujmuje przykłady innowacyjnych i tradycyjnych działań mających wpływ na kształtowanie pozytywnego wizerunku biblioteki w świadomości potencjalnych i rzeczywistych użytkowników. Autorzy odwołują się do zagadnień zorientowanych wokół marketingu i zarządzania, konferencji naukowych, rozmów z bibliotekarzami oraz najnowszych wydawnictw dotyczących rozszerzonej rzeczywistości, transformacji nośników tekstu, współczesnych tendencji w popularyzowaniu czytelnictwa i uczestnictwa w szeroko pojętej kulturze, warsztatów z książką w roli głównej. Przywołane formy pracy, obejmujące różne inicjatywy, w aspekcie społecznym tworzą nowe sytuacje komunikacyjne. Dotyczą nie tylko bibliotek publicznych. Na pewno warte są uwagi, a być może okażą się inspirujące i pomocne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Podr.BG 02 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Historyczna ; 6)
Bibliografia prac Józefa Grycza na stronach 441-450 i bibliografia na stronach 451-464. Indeks.
Publikacja jest monografią biograficzną Józefa Grycza - bibliotekarza i organizatora polskiego bibliotekarstwa XX wieku. W swoich licznych publikacjach podejmował on zagadnienia podstaw metodologicznych bibliotekarstwa, a także organizacji bibliotek. Grycz był świadkiem i aktywnym współuczestnikiem wydarzeń wpływających na kształt polskiego bibliotekarstwa. Po I wojnie światowej uczestniczył w procesie przekształcania bibliotek naukowych z placówek traktowanych w XIX wieku jako miejsca elitarne - służące jedynie erudytom - w dostępne dla wszystkich publiczne placówki edukacji i informacji. W czasie II wojny światowej chronił z powodzeniem zbiory warszawskich bibliotek, a po wojnie wydał pięć książek, łącznie stanowiących pionierski, encyklopedyczny zarys księgoznawstwa. Współtworzył i realizował olbrzymi program odbudowy bibliotekarstwa, przede wszystkim organizowania od podstaw sieci bibliotek powszechnych (później zwanych publicznymi). Działalność Józefa Grycza w dużej mierze zaważyła na kształcie nowoczesnego polskiego bibliotekarstwa XXI wieku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Podr.BG 02 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka = Science, Didacticts, Practice ; 187)
Bibliografia przy hasłach.
W ostatnich latach tematyka marketingu i zarządzania stała się jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się obszarów badawczych w dyscyplinie, jaką jest bibliotekoznawstwo i informacja naukowa. O dużej popularności tej tematyki świadczy jej stała obecność na konferencjach naukowych oraz znacząca i stale rosnąca liczba publikacji z tego zakresu. Jest ona także uwzględniona w ofercie dydaktycznej większości placówek kształcących bibliotekarzy. Implikuje to proces pojawiania się nowego słownictwa oraz adaptowania terminów z zakresu organizacji i zarządzania do potrzeb bibliotekoznawstwa. Można jednak zauważyć, że przy stosunkowo dużej liczbie publikacji poświęconej określonym problemom zarządzania bibliotekami i stosowaniu przez nie narzędzi marketingowych, stanowczo brakuje prób uporządkowania sfery semantycznej i syntezy dotychczasowego dorobku terminologicznego w tej dziedzinie. Niniejsza publikacja stanowi próbę wypełnienia tej luki. Adresowana jest do pracowników naukowych, kierowników i pracowników bibliotek oraz studentów, którzy spotykają się na co dzień z wieloma koncepcjami i pojęciami z zakresu zarządzania i marketingu bibliotecznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Brak informacji o dostępności: sygn. Podr.BG 02 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej