Sortowanie
Źródło opisu
ebookpoint BIBLIO
(114)
Katalog księgozbioru
(17)
Forma i typ
E-booki
(114)
Książki
(17)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
dostępne
(17)
tylko na miejscu
(1)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(6)
Filia Siódemka
(1)
Filia Gosławice
(5)
Filia Chorzeń
(3)
Filia Medyczna
(3)
Czytelnia dla Dorosłych
(2)
Autor
Grażyna Krzysztoszek
(10)
Małgorzata Piszczek
(10)
Bogusław Śliwerski
(5)
Mieczysław Łobocki
(3)
Paweł Grzybowski Przemysław
(3)
Urszula Kierczak
(3)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(3)
Czesław Kupisiewicz
(2)
Dorota Niewola
(2)
Grażyna Gunia
(2)
Lech Witkowski
(2)
Witold Jakubowski
(2)
Wojciech Śliwerski
(2)
Agnieszka Gromkowska-Melosik
(1)
Agnieszka Ogonowska
(1)
Agnieszka Łaba
(1)
Agnieszka Żywanowska
(1)
Aleksandra Banasiewicz-Tenerowicz
(1)
Andrzej Sowiński J
(1)
Aneta Chybicka
(1)
Aneta Muszyńska
(1)
Anetta Jaworska
(1)
Anna Franczyk
(1)
Anna Sajdak
(1)
Anna Sołtys-Chmielowicz
(1)
Anna Szerszeńska
(1)
Apanel Danuta
(1)
Arkadiusz Urbanek
(1)
Banasiak Anna
(1)
Barbara Dyl
(1)
Barbara Kowalewska
(1)
Barbara Toroń
(1)
Barbara Winczura
(1)
Bauman Teresa
(1)
Beata Hoffmann
(1)
Beata Kaczmarek Bogusława
(1)
Beata Kulisiewicz
(1)
Beata Machul-Telus
(1)
Bernasiewicz Maciej
(1)
Brygida Zioło
(1)
Całek Grzegorz
(1)
Clive Robbins
(1)
Czesław Grabarczyk
(1)
Czesław Kosakowski
(1)
Danielewicz Dorota
(1)
Danuta Borecka-Biernat
(1)
Danuta Czelakowska
(1)
Daria Hejwosz
(1)
Dorota Krupa
(1)
Dudzikowa Maria (1938-2018)
(1)
Dzierżanowski Jerzy
(1)
Edyta Zierkiewicz
(1)
Eligiusz Madejski
(1)
Elżbieta Czykwin
(1)
Elżbieta Minczakiewicz
(1)
Ernst Schuberth
(1)
Ewa Gaweł
(1)
Ewelina Konieczna J
(1)
Gawor Agnieszka (1972- )
(1)
Gosztyła Tomasz
(1)
Grażyna Billewicz
(1)
Grażyna Tuchmacher
(1)
Grzegorz Ptaszek
(1)
Głębocka Alicja
(1)
Halina Dmochowska
(1)
Hanna Hamer
(1)
Henryk Grabowski
(1)
Irena Adamek
(1)
Iwona Dąbrowska-Jabłońska
(1)
Jacek Pyżalski
(1)
Janiuk Ewa
(1)
Janusz Janota
(1)
Jarema Drozdowicz
(1)
Jerzy Mioduszewski
(1)
Joanna Głodkowska
(1)
Joanna Skibska
(1)
Jolanta Pszczółka
(1)
Józef Węglarz
(1)
Józefa Bałachowicz
(1)
Jąder Mariola
(1)
Kamila Kacprzak
(1)
Kamila Waleszkiewicz
(1)
Karina Knasiecka-Falbierska
(1)
Katarzyna Krajewska
(1)
Katarzyna Ćwirynkał
(1)
Kierczak Urszula
(1)
Kolek Beata
(1)
Krzysztof Sawicki
(1)
Kupisiewicz Czesław (1924-2015)
(1)
Lech Nijakowski
(1)
Leokadia Wiatrowska
(1)
Leszek Bednarski
(1)
Lichnowska Anna
(1)
Lichtenberg-Kokoszka Emilia
(1)
Magdalena Hamer
(1)
Magdalena Kleszcz
(1)
Marcin Wlazło
(1)
Marek Mencel Adam
(1)
Margasiński Andrzej
(1)
Maria Bogdanowicz Katarzyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(4)
2010 - 2019
(119)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(131)
Język
polski
(131)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Pedagogika
(3)
Wychowanie
(3)
Alkoholicy
(1)
Alkoholizm
(1)
Antropologia filozoficzna
(1)
Autyzm
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Czytanie
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Estetyka
(1)
Etyka
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Higiena
(1)
Interakcja wychowawcza
(1)
Jakość życia
(1)
Kara (psychol.)
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kępiński, Antoni (1918-1972)
(1)
Literatura polska
(1)
Medycyna
(1)
Metodologia
(1)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(1)
Mnemotechnika
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Młodzież
(1)
Nagrody
(1)
Nauczyciele
(1)
Niepłodność
(1)
Patriotyzm
(1)
Pisanie
(1)
Przemoc
(1)
Psychiatria
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzina
(1)
Seksualność
(1)
Sens życia
(1)
Systemowa terapia rodzin
(1)
Tematy i motywy
(1)
Uczniowie
(1)
Śmierć
(1)
Temat: czas
1901-2000
(2)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1901-
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(3)
Podręczniki akademickie
(3)
Podręcznik
(2)
Antologia
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Podręczniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Literaturoznawstwo
(1)
Nauka i badania
(1)
Psychologia
(1)
131 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Gosławice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Gosławice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metodologiczne problemy badań pedagogicznych aktualnie preferują nade wszystko badania jakościowe. Nie znaczy to jednak, że ignoruje się problemy podejmowane przez pedagogikę jako dyscyplinę teoretyczną. Docenia się również przy tym traktowanie pedagogiki jako dziedziny opartej na konstruktach filozoficznych. Istniejąca różnorodność pedagogicznych rozważań wymaga różnych podejść przy ich rozwiązywaniu, w związku z tym pluralizm metodologiczny, zwłaszcza na obecnym etapie rozwoju naukowego pedagogiki jest jak najbardziej zasadny. Niemniej jednak, istnieje nadal silne zapotrzebowanie na praktykowanie pedagogiki w sposób empiryczny i prakseologiczny. Z powyższymi dylematami z powodzeniem mierzy się wybitny polski pedagog Mieczysław Łobocki w publikacji pt. Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Książka składa się z dziesięciu rozdziałów, które w wyczerpujący sposób wyjaśniają poszczególne podejścia metodologiczne. W pierwszym rozdziale omawia się w sposób syntetyczny niektóre wymagania metodologiczne stawiane badaniom pedagogicznym łącznie z postulatem wystrzegania się niektórych popełnianych w nich błędów. Rozdział II dotyczy teoretycznych problemów badań pedagogicznych, a rozdziały III i IV są kolejno opisem badań ilościowych z uwzględnieniem stosownego w nich pomiaru i badań jakościowych. Rozdział V poświęcony jest sformułowaniu problemów badawczych i hipotez roboczych. W rozdziale VI omawia się zmienne, wskaźniki i typy badań pedagogicznych, w rozdziale VII losowy i celowy dobór osób badanych, zaś w rozdziale VIII etapy badań pedagogicznych. Rozdział IX ukazuje moralne aspekty tego rodzaju badań. Rozdział X natomiast jest przeglądem różnych metod i technik badawczych. Prezentowana publikacja przeznaczona jest dla studentów pedagogiki. Ułatwi im ona przygotowanie prac dyplomowych i magisterskich. Stanowi też dobre wyjście do rozumienia i oceniania wartości poznawczej opracowań naukowo-badawczych, z którymi można się spotkać w literaturze pedagogicznej, psychologicznej i socjologicznej. Książka może stanowić też pomoc dla doktorantów i habilitantów, którzy piszą prace z zakresu pedagogiki, jak również dla wszystkich innych osób bliżej zainteresowanych metodologicznymi problemami badań pedagogicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang.
Bibliogr. s. 249-266. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Gosławice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Gosławice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce.)
Bibliogr. s. 197-207. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Gosławice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strona 185-193.
Autyzm wczesnodziecięcy należy do tych zespołów zaburzeń psychospołecznego rozwoju dziecka, które budzi żywe zainteresowanie przedstawicieli bardzo wielu dyscyplin nauki: medycyny, psychologii, pedagogiki i socjologii, ale również osób związanych z kulturą i sztuką. Jest bowiem znakiem, czy wręcz piętnem drugiej połowy XX wieku, tym bardziej bolesnym, iż dotyka dziecko we wczesnej fazie jego życia i rozwoju.Praca jest oryginalna i nowatorska, ma duże znaczenie dla teorii i praktyki autyzmu wczesnodziecięcego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Chorzeń
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia i netografia na stronach 421-459.
Książka wpisuje się jednoznacznie w obszar nauk pedagogicznych, choć z bliższym usytuowaniem jej w obszarze historii wychowania, na co wskazują przyjęte w tytule cezury czasowe. Przygotowanie jej wymagało więc nie tylko rozległej wiedzy pedagogiczno-dydaktycznej, ale także znajomości warsztatu historyka wychowania. Praca wypełnia lukę w dotychczasowym stanie badań nad kształceniem integracyjnym w Polsce i dobrze koresponduje z rozwijającym się we współczesnym świecie, także i w naszej ojczyźnie, ruchem na rzecz rozwoju kształcenia niepełnosprawnych dzieci i młodzieży na wszystkich szczeblach systemu szkolnego.
Monografia jest wynikiem wieloletnich badań Autorki nad dynamiką rozwoju systemu kształcenia integracyjnego w Polsce z uwzględnieniem przemian w zakresie dostosowań architektonicznych, bazy dydaktycznej, charakterystyki ilościowej i jakościowej środowiska uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz [...] nauczycieli i innych specjalistów zatrudnionych w placówkach kształcenia integracyjnego, a także instytucji wspierających oświatowe działania integracyjne w naszym kraju. Ukazuje więc pełną panoramę kształcenia integracyjnego w Polsce w podanych w tytule cezurach czasowych. [...] Autorka sięga również do rozwiązań edukacji integracyjnej stosowanych w wybranych krajach Europy i Japonii. To z kolei daje możliwość spojrzenia na polski system w szerszym kontekście. Danuta Apanel, jako historyk wychowania, pamiętała też o genezie koncepcji teoretycznych kształcenia integracyjnego oraz ich twórcach. Należy podkreślić również, że książka obejmuje zakresem swoich badań [...] zarówno teorię, jak i praktykę edukacyjną dotyczącą tego problemu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Brak informacji o dostępności: sygn. Podr.BG 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seminaria Metodologii Pedagogiki)
Bibliogr. s. 153-157.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie przedtytułowej: Polskie Towarzystwo Pedagogiczne, II Ogónopolski Zjazd Pedagogiczny "Demokracja a wychowanie", Toruń 31.08-02.09.1995, Materiały z Sekcji XV [...].
Bibliografia przy niektórych referatach.
Książka zawiera interesujące materiały z sekcji XV, II Ogólnopolskiego Zjazdu Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego Demokracja a wychowanie. Cztery pytania bardziej szczegółowe znalazły się w polu problemowym książki jako wiodące. W gruncie rzeczy są to pytania z cyklu barier i szans wychowania przez demokrację do demokracji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z konferencji naukowej, 6 maja 2006 r.
Bibliografia przy referatach.
Niepłodność zagadnienie interdyscyplinarne jest to opracowanie uniwersalne, opisujące główne nurty etyki, psychologii i medycyny w odniesieniu do problemu niepłodności. Różnorodność tematów podejmowanych w ramach omawianej problematyki potwierdza interdyscyplinarność zagadnienia oraz ukazuje jak odmienne mogą być podejścia do diagnozowania i leczenia niepłodności. Książkę otwiera artykuł Emilii Lichtenberg-Kokoszki aBiomedyczne aspekty płodnościa, stanowiący swego rodzaju wstęp do dalszych rozważań naukowych. Kolejne dwa teksty autorstwa Wojciecha Guzikowskiego przybliżają czytelnikowi zagadnienia związane z niepłodnością żeńską i męską. Autorką następnego artykułu jest Maria Wojaczek, która przedstawia nowatorski system diagnostyki i terapii schorzeń uniemożliwiających poczęcie dziecka, jakim jest naprotechnologia. zespół Centrum Diagnostyki Ginekologiczno-Położniczej GMW i opolskiego ośrodka leczenia niepłodności GMW-Embrio a Natalia Cybulska, Marek Tomala, Wojciech Niemczyk, Grzegorz Głąb pokazują współczesną diagnostykę i leczenie niepłodności w ujęciu medycyny rozrodu. Ewa Janiuk przedstawia ogólnie nieznaną rolę położnej w diagnozowaniu, leczeniu i wspieraniu par borykających się z niepłodnością. Alicja Mendel przybliża psychologiczne aspekty diagnozy i leczenia niepłodności. Ksiądz Jerzy Dzierżanowski podjął trud ukazania jakże istotnej potrzeby wsparcia duchowego w sytuacji niepłodności małżeńskiej. Ksiądz Konrad Glombik rozważa pod względem etycznym dostępne metody leczenia niepłodności. Andrzej ładyżyński omawia zjawisko adopcji jako jednej z możliwości rodzicielstwa. Joanna Piechnik-Borusowska omawia zagadnienie bezdzietności z wyboru. Publikację kończy artykuł Adama zająca, który prezentuje zagadnienia prawne związane z niepłodnością. zdajemy sobie sprawę z tego, że wielu istotnych zagadnień nie udało się poruszyć. Niemniej mamy nadzieję, że podjęte w niniejszej książce rozważania zachęcą personel medyczny, położne i lekarzy oraz samych rodziców i osoby ich wspierające do refleksji nad najbardziej fundamentalnym zjawiskiem biologicznym, jakim jest prokreacja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Medyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 618 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Chorzeń
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Medyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Medyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Filia Siódemka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Filia Chorzeń
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Podr.BG 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeksy.
Dlaczego warto sięgnąć po tę książkę? Publikacja zawiera antologię literackich motywów zdrowia w polskiej litera-turze pięknej w kolejnych okresach literackich. Jest to nowy rozdział w literaturze pięknej, nie tylko polskiej, ale i światowej. Nikt dotychczas nie dostrzegał problemów zdrowia i kultury zdrowotnej w twórczości literackiej. Autor ukazuje, jak w dziejach polskiej literatury pięknej, a szczególnie w po-ezji przewijała się troska pisarzy o najwyższą wartość narodu, jaką jest zdro-wie i ciągle pilna potrzeba kreowania kultury zdrowotnej. • Książka zapewne zainteresuje różnych badaczy literatury, historii, a także pedagogów obecnie kształconych w zakresie edukacji zdrowotnej oraz nau-czycieli polonistów, którzy zgodnie z obowiązującymi zarządzeniami mają być także kreatorami kultury zdrowotnej dzieci i młodzieży. • Utwory literackie, w których walory estetyczne obejmują także kulturę zdro-wotną, znacznie silniej i trwalej oddziaływają na proces kreowania kultury zdrowotnej u odbiorców aniżeli wszelkie inne formy przekazów nieliterac-kich. W twórczości literackiej, zawierającej motywy zdrowia, bohaterowie utwo-rów (historyczni, współcześni czy fikcyjni) z reguły są dobrymi wzorcami kul-turowo-zdrowotnych zachowań w zakresie edukacji zdrowotnej. Mamy nadzieję, że podobnie jak publikacje, bezpośrednio lub pośrednio, zwią-zane ze zdrowiem pierwsze w Polsce i w świecie opracowanie antologii zdrowia i kultury zdrowotnej w polskiej literaturze pięknej będzie przyjęte z dużym zainte-resowaniem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.162.1(091) (1 egz.)
E-book
W koszyku
Autorka jako pierwsza z polskich badaczek dziejów nowożytnych, bazując na źródłach anglo­ję­zycznych, odważyła się zmierzyć z trudną i dotąd w nikłym stopniu rozpoznaną w polskiej historiografii pro­blematyką. [] Mogę z satysfakcją stwierdzić, że [] uczyniła to znakomicie. Opiniowana praca stanowi, zgodnie z zasadami badań historycznych, zarówno opis, jak i wyjaśnienie, a przede wszystkim sa­modzielną, oryginalną interpretację problemu tożsamości i cielesności kobiet w wiktoriańskiej Anglii, ale jak z badań wynika nie tylko. Jako podstawę źródłową prezentowanych ustaleń Autorka wykorzystała anglojęzyczne teksty pisane: literaturę piękną, filozoficzną, moralizatorską, poradniki lekarskie, higieniczne, dobrego wychowania, pu­blicystykę, a także ikonografię. Są to źródła nie tylko o bogatej zawartości merytorycznej, ale też róż­norodne. [] Autorka swobodnie się nimi posługuje, wychodząc poza opisy na rzecz wyjaśnień i interpretacji. To także świadczy o umiejętnościach stricte naukowych badaczki. [] Opiniowana praca jest wręcz znakomicie osadzona w anglojęzycznej literaturze przedmiotu, co w polskiej historiografii, zajętej przede wszystkim rodzimymi dziejami, nie jest zjawiskiem częstym. Między innymi dlatego książka Agnieszki Gromkowskiej-Melosik będzie w naszej historiografii dziełem wyjątkowym i inspirującym. Z recenzji prof. zw. dr. hab. Krzysztofa Jakubiaka Książka składa się z sześciu rozdziałów. Pierwszy z nich, którego tytuł nawiązuje do obrazu Une leçon clinique la Salptrire, ukazuje związki pomiędzy społecznymi konstrukcjami kobiecości w epoce wiktoriańskiej a medycyną tego okresu. Rozdział drugi poświęcony jest represjonującej roli ideologii i praktyki macierzyństwa, trzeci równie represywnym i prowadzącym do podporządkowania kobiet wiktoriańskich dominującym konstrukcjom ciała i seksualności kobiecej. Druga część tytułu rozdziału czwartego dobrze odzwierciedla jego treść determinizm biologiczny i intelektualne poddaństwo kobiet. Z kolei w piątym rozdziale przedstawiam histerię i chlorosis formy konstruowania patologicznej, chorobowej kobiecości w tym okresie. W rozdziale szóstym podejmuję krótką próbę analizy źródeł historycznych oraz uogólnienia wnios­ków płynących z narracji przeprowadzonych w poszczególnych rozdziałach... Prezentowana książka stanowi zbiór tekstów poświęconych wybranym dyskursom kobiecości w epoce wiktoriańskiej. Wyłaniający się z nich wizerunek kobiety nie pretenduje do miana całościowego czy nawet wielokontekstowego. Jestem świadoma, że epoka wiktoriańska wyznaczona oficjalnie przez daty narodzin i śmierci królowej Wiktorii (18371901) była wewnętrznie zróżnicowana zarówno w aspekcie czasowym, jak i przestrzenno-geograficznym. Dyskursy kobiecości zmieniały się przez dekady XIX wieku, choć od razu wyrażę swoje przekonanie w bardzo niewielkim stopniu na płaszczyźnie społeczno-kulturowych relacji między kobietami i mężczyznami. W pewnym, lecz także małym zakresie można również obserwować odmienności w zależności od tego, czy bierze się pod uwagę Anglię, czy Stany Zjednoczone (względnie co niekiedy czynię w swoich tekstach Australię lub nawet Francję, z tym jej historycznym odpowiednikiem epoki wiktoriańskiej, jakim była La Belle Époque). (Nie)akceptowane wersje i warianty kobiecości różniły się natomiast zdecydowanie w odniesieniu do różnych klas czy warstw społecznych, a pozostawały relatywnie stabilne w przypadku kobiet z wyższych klas społecznych, które są obiektem mojego zainteresowania w tej książce. Jestem więc całkowicie świadoma, że obraz, który wyłania się z moich narracji, jest z pewnością przynajmniej do pewnego stopnia jednostronny zarówno w kontekście doboru analizowanych problemów, jak i grupy społecznej, która była przedmiotem mojego zainteresowania. Nie miałam jednak aspiracji do pokazania całości obrazu...
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

W prezentowanych w tomiku bajkach będących podstawą mojej pracy z dziećmi - wykorzystałam rym, stąd ich nazwa bajki rymowane. Rym miał pełnić funkcję głównie instrumentacyjną, która polegała na wprowadzeniu bogatszej postaci dźwiękowej. Bohaterowie prezentowanych opowiadań borykają się z problemami, rozwiązują je i zachęcają do myślenia. Pozwalają dziecku uwierzyć w sukces. Odbiorcy moich bajek to uczniowie specjalnej szkoły podstawowej w wieku 814 lat z zaburzeniami emocjonalnymi dzieci mające kłopoty z nauką, tj. mniej zdolne, zaniedbane wychowawczo, odrzucone (w domu rodzinnym, w szkole, w grupie rówieśniczej). W publikacji przedstawiam gotowe scenariusze, dzięki którym osiągnęłam zamierzone cele. Każdy z nich był wielokrotnie sprawdzony w praktyce. Pomocne w pracy były rysunki przygotowane według własnego pomysłu. Bajki te napisałam z myślą o nauczycielach-wychowawcach, nauczycielach szkół specjalnych, bibliotekarzach, pedagogach szkolnych oraz tych wszystkich, którzy mają do czynienia z dziećmi i młodzieżą.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Nie potrzebujemy już tylko dostępu do informacji i wiedzy, nowe media i technologie przestały nam służyć jedynie do komunikowania się z innymi, lecz stały się ważnym elementem naszego życiowego doświadczenia, którego istotą jest stworzenie silnej, emocjonalnej więzi człowieka z różnymi produktami kultury masowej, w tym przekazami medialnymi czy urządzeniami. Współczesna psychologia mediów. Nowe problemy i perspektywy badawcze, to publikacja w której zaprezentowano wyraźną cezurę pomiędzy okresem, kiedy psycholodzy zajmowali się wyłącznie efektem bądź wpływem mediów i prowadzili badania nad klasycznymi mediami, takimi jak film, radio i telewizja, a okresem, w którym niebagatelne znaczenie w naszym życiu coraz bardziej mają nowe media i technologie, wdzierające się ekspansywnie w przestrzeń prywatną, społeczną i publiczną. Zaproponowano Czytelnikom refleksję nad rolą psychologii w kontekście kontaktu człowieka z mediami (głównie telewizją i internetem) oraz nowymi technologiami. W tomie znajdują się zarówno artykuły teoretyczne, wprowadzające w problematykę, jak i odnoszące się do zagadnień szczegółowych, analizujące określone zjawiska i problemy. Autorami tekstów są głównie psycholodzy, reprezentujący różne ośrodki naukowe z całej Polski.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej