Sorting
Source
Katalog księgozbioru
(1)
Form of Work
Gry i zabawki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Status
unknown
(1)
Branch
Czytelnia dla Dorosłych
(1)
Author
Brojer Anna
(1)
Franzen Jason
(1)
Gałęzowski Marek (1972- )
(1)
Giebułtowski Jerzy
(1)
Ginter Tomasz
(1)
Lipson Andrzej
(1)
Litwin Karol
(1)
Madaj Karol
(1)
Michalski Łukasz (1971- )
(1)
Męczykowska Barbara
(1)
Polak Michał (1978- )
(1)
Williams Russell
(1)
Year
2020 - 2025
(1)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(1)
Language
English
(1)
Polish
(1)
Audience Group
14-17 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Młodzież
(1)
Subject
Bitwa o Monte Cassino (1944)
(1)
II wojna światowa (1939-1945)
(1)
Symbole
(1)
Subject: time
1901-2000
(1)
1939-1945
(1)
Genre/Form
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Karty do gry
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(1)
Historia
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
1 result Filter
Board game
In basket
Liczba graczy: 2-26, wiek graczy: 10+, czas gry: 15 min.
Gra została oparta na grze "ZnajZnak", Warszawa 2012.
ZnajZnak – Monte Cassino to trzecie wydanie karcianej gry edukacyjnej, w której wiedza na temat jednej z najważniejszych bitew II wojny światowej przychodzi samoistnie podczas zabawy. W trakcie rozgrywki w ZnajZnak – Monte Cassino gracze uczą się rozpoznawać m.in. wybranych żołnierzy, oznaki jednostek biorących udział w bitwie, uzbrojenie, istotne wydarzenia historyczne z okresu II wojny światowej oraz najważniejsze daty. Występujące na kartach 133 symbole zostały dobrane w taki sposób, by ukazać tę decydującą bitwę w szerokiej, międzynarodowej perspektywie, która podkreśla bohaterski wysiłek nie tylko Polaków, ale i wszystkich aliantów. Na każdej karcie do gry znajduje się 12 różnych symboli związanych z bitwą o Monte Cassino. Każdą parę kart łączy wspólny symbol. Gracz ma za zadanie jak najszybciej znaleźć ten symbol na dwóch leżących na stole kartach i podać jego nazwę. Jeżeli jej nie zna, odwraca kartę i odczytuje nazwę oraz opis symbolu, po czym wykłada na stół nową kartę i gra toczy się dalej. Jeżeli gracz pamiętał prawidłową nazwę, swoją kartę oddaje przeciwnikowi. Wygrywa ten, kto pierwszy pozbędzie się kart. W pudełku znajdują się 132 karty do gry oraz broszura zawierającą instrukcję i opracowanie historyczne wzbogacone o biogramy wybranych weteranów 2 Korpusu Polskiego Polskich Sił Zbrojnych na Zachodzie. Jeden egzemplarz pozwala zagrać tak w dwie, jak i w 26 osób, dlatego gra nadaje się do wykorzystania zarówno w domu, jak i podczas lekcji szkolnych. Wszystkie elementy gry są w językach polskim i angielskim.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia dla Dorosłych
Brak informacji o dostępności: sygn. GP-77 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again