Gry planszowe
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(28)
Forma i typ
Gry i zabawki
(28)
Dostępność
nieokreślona
(25)
tylko na miejscu
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
Czytelnia dla Dorosłych
(28)
Autor
Andersen Martin Nedergaard
(1)
Armstrong Tim
(1)
Aubert Mathieu
(1)
Bauza Antoine (1978- )
(1)
Blanchot Denis
(1)
Coimbra Miguel
(1)
Cottereau Jacques
(1)
Crapuchettes Dominic
(1)
Daujean Cyrille
(1)
Delval Julien
(1)
Drewnowski Jacek (1974- )
(1)
Dutrait Vincent (1976- )
(1)
Garfield Richard
(1)
Hargrave Elizabeth
(1)
Hwang Hope S
(1)
Kanaari Atha
(1)
Kawasaki Susumu
(1)
Kucharska Nikola
(1)
Leacock Matt (1971- )
(1)
Martínez Jaramillo Ana María
(1)
Menzel Michael (1974- )
(1)
Miśkiewicz Magdalena
(1)
Moon Alan R
(1)
Moon Alan R. (1951- )
(1)
O'Connor Jacoby
(1)
Peytevin Jeremy
(1)
Rojas Natalia
(1)
Schiffer Leon
(1)
Sinding Anne Bjerregaard
(1)
Sobel Beth
(1)
Szoblik Dorota
(1)
Szrejter Artur
(1)
Teuber Klaus (1952- )
(1)
Warsch Wolfgang (1940- )
(1)
Weidemann Agnieszka
(1)
Yianni John
(1)
Zygmuntowicz Artur (1972- )
(1)
Śmiałkowski Kamil
(1)
Żabicka Monika
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(18)
2010 - 2019
(10)
Okres powstania dzieła
2001-
(22)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(26)
Islandia
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(28)
Odbiorca
Dorośli
(18)
Młodzież
(18)
9-13 lat
(12)
14-17 lat
(11)
Dzieci
(10)
6-8 lat
(2)
0-5 lat
(1)
18+
(1)
Temat
Śledztwo i dochodzenie
(2)
Bóstwa
(1)
Cztery żywioły
(1)
Ekspansja Wszechświata
(1)
Geografia
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Ja (psychologia)
(1)
John Wick (postać fikcyjna)
(1)
Krainy i światy fikcyjne
(1)
Labirynt
(1)
Memy internetowe
(1)
Osadnicy
(1)
Osobliwości
(1)
Osobowość
(1)
PRL
(1)
Percepcja wzrokowa
(1)
Pociągi
(1)
Podróże
(1)
Potrawy
(1)
Potwory
(1)
Prywatni detektywi
(1)
Przestępstwo
(1)
Przyroda
(1)
Ptaki
(1)
Rezerwaty przyrody
(1)
Rycerstwo
(1)
Sherlock Holmes (postać fikcyjna)
(1)
Sprzedawcy i sprzedawczynie
(1)
Sztuka
(1)
Transport morski
(1)
Warcaby
(1)
Wszechświat
(1)
Wyroby z papieru
(1)
Wyspy
(1)
Zwierzęta
(1)
Temat: dzieło
Milionerzy (teleturniej)
(1)
The Office (serial telewizyjny)
(1)
Temat: czas
1901-1914
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Amsterdam (Holandia)
(1)
Europa
(1)
Japonia
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Powieść
(25304)
Powieść obyczajowa
(13333)
Opowiadania i nowele
(6068)
Wiersze
(4935)
Kryminał
(3734)
Gry planszowe
(-)
Powieść polska
(3296)
Thriller
(2864)
Romans
(2637)
Powieść historyczna
(2384)
Wydawnictwa popularne
(2102)
Opracowanie
(1806)
Publikacja bogato ilustrowana
(1681)
Powieść przygodowa
(1592)
Fantasy
(1511)
Film fabularny
(1436)
Poradnik
(1404)
Fantastyka
(1389)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1280)
Książki mówione
(1267)
Powieść psychologiczna
(1256)
Powieść młodzieżowa polska
(1240)
Podręczniki akademickie
(1227)
Powieść fantastyczna
(1226)
Sensacja (rodzaj/gatunek)
(1121)
Pamiętniki i wspomnienia
(1090)
Poezja polska
(1066)
Biografie
(1044)
Saga rodzinna
(1029)
Powieść kryminalna
(1017)
Biografia
(1003)
Romans historyczny
(1001)
Bajki i baśnie
(936)
Powieść sensacyjna
(935)
Podręcznik
(925)
Książki dla małych dzieci
(884)
Powieść angielska
(857)
Powieść norweska
(827)
Powieść młodzieżowa obyczajowa
(773)
Książka obrazkowa
(748)
Saga
(720)
Pamiętniki polskie
(716)
Reportaż
(690)
Antologia
(683)
Dokumenty dźwiękowe
(673)
Podręczniki
(661)
Opowiadanie polskie
(654)
Literatura polska
(653)
Poezja dziecięca polska
(652)
Poradniki
(645)
Dramat filmowy
(609)
Powieść młodzieżowa przygodowa
(608)
Powieść francuska
(607)
Adaptacja filmowa
(603)
Science fiction
(597)
Wydawnictwa dla niewidomych
(591)
Powieść niemiecka
(583)
Powieść biograficzna
(579)
Horror
(552)
Powieść amerykańska
(552)
Powieść erotyczna
(517)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(515)
Powieść młodzieżowa angielska
(509)
Komedia
(497)
Powieść dziecięca polska
(495)
Wydawnictwa dla dzieci
(450)
Literatura w języku ukraińskim
(445)
Bibliografia
(436)
Publicystyka polska
(425)
Film przygodowy
(422)
Antologie
(418)
Film animowany
(405)
Muzyka rozrywkowa
(400)
Pieśń i piosenka
(390)
Publikacje dla dzieci
(379)
Publicystyka
(372)
Broszura
(360)
Przepisy kulinarne
(356)
Komiks
(355)
Komiksy
(339)
Encyklopedie
(334)
Monografia
(328)
Film familijny
(323)
Fraszki
(321)
Powieść młodzieżowa fantastyczna
(318)
Serial filmowy
(318)
Dramat (gatunek literacki)
(309)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(301)
Powieść rosyjska
(290)
Wywiad dziennikarski
(283)
Sagi
(275)
Opowiadanie obyczajowe
(272)
Bajka i baśń
(266)
Esej
(264)
Film akcji
(264)
Album
(262)
Encyklopedia
(251)
Materiały pomocnicze dla szkół
(239)
Powieść dziecięca przygodowa
(227)
Literatura
(226)
Dramat polski
(223)
Dziedzina i ujęcie
Hobby i czas wolny
(25)
Edukacja i pedagogika
(1)
Psychologia
(1)
28 wyników Filtruj
Gra planszowa
W koszyku
Orbis / Tim Armstrong. - Gdańsk : Rebel, [2018]. - 1 gra (10 kafli bogów, 65 kafli regionów, 100 wyznawców, 18 żetonów dezaktywacji, 5 żetonów zniżek, 5 żetonów świątyń) ; w pudełku 27x21x6 cm + Instrukcja.
Liczba graczy: 2-4; wiek graczy: 10+; czas gry: 45 min.
Rok wydania na podstawie www.taniaksiazka.pl.
Doszło do magicznej katastrofy, przez którą w eterze krążą regiony pełne wyznawców. Wybieraj je i łącz, by stworzyć idealną krainę! Wioski, monumenty, lasy, a nawet wulkany... Tylko od Ciebie zależy, w jaki sposób powstanie idealny wszechświat! Orbis to niezwykle przyjemna gra, w której umiejętne planowanie i łączenie różnorodnych zdolności stanowi prostą drogę do sukcesu. Na czym to polega? W grze Orbis każdy z graczy wciela się w kreatora światów, który z porozrzucanych, pozornie niezwiązanych ze sobą elementów będzie tworzył zupełnie nową, sprawnie działającą krainę. W grze dostępnych jest 6 rodzajów regionów, które będziemy dobierali, a następnie łączyli według określonego schematu: w piramidę o podstawie z 5 kafli. Jest tylko jedno ograniczenie: aby umieścić kafel w określonym kolorze na wyższych poziomach, pod nim musi znajdować się przynajmniej jeden teren identycznego rodzaju. W swojej turze każdy z graczy dobiera jeden z kafli i umieszcza go na swojej planszy (wyjątkiem jest kafel boga, który wybieramy tylko raz i umieszczamy na koniec gry, na samym górze swojej świątyni). Wraz z terenami możemy dobierać znajdujące się na nich kolorowe znaczniki – to wyznawcy, którzy z czasem będą stanowili walutę, pozwalającą kupować coraz lepsze (i coraz droższe) kafelki. Cała zabawa rozpoczyna się w momencie, w którym weźmiemy pod uwagę specjalne zdolności terenów. Każdy z kafelków ma na sobie symbole oznaczające profit, jaki daje po umieszczeniu go w naszym świecie. Są to bonusy natychmiastowe, stałe lub takie, które dadzą nam punkty zwycięstwa na koniec gry. To właśnie umiejętnie ich łączenie stanowi klucz do zwycięstwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GP-3 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Cienie: Amsterdam / Mathieu Aubert. - Gdańsk : Rebel, copyright 2018. - 1 gra (84 karty zaszyfrowanych wiadomości, 7 dwustronnych dzielnic, kafelek startowy, 3 pola przeszkód, 2 zasłonki, 2 figurki detektywów, 6 znaczników dowódców, 40 kart map, 2 znaczniki śledzenia, 2 tory zatrzymań, 5 żetonów policji) ; w pudełku 23x16x5 cm + Instrukcja.
Liczba graczy: 2-8; wiek: 10+; czas rozgrywki: 30 min.
Amsterdam, czasy współczesne. Zostało popełnione przestępstwo, a policyjne śledztwo w ciągu ostatnich dni znacznie zwolniło. Twoja agencja została zaangażowana w sprawę, aby przyspieszyć jej rytm, ale nie jesteście jedyni – podobną propozycję otrzymali praktycznie wszyscy ważni detektywi. W grze Cienie: Amsterdam każdy zespół detektywów porusza się po mieście, aby zdobyć trzy wskazówki, a następnie wrócić z nimi do swojego szefa możliwie jak najszybciej – w każdym razie zanim zrobią to pozostałe drużyny. W każdej grupie informator będzie wysyłał wizualne sygnały w taki sposób, by przybliżyć resztę do rozwiązania. Cienie: Amsterdam to szybka gra dedukcyjna, która spodoba się zarówno początkującym, jak i zaawansowanym graczom. Proste reguły sprawiają, że łatwo wprowadzić do rozgrywki nową osobę, a rozwiązywanie zagadki w czasie rzeczywistym dostarcza uczestnikom wielu niezapomnianych emocji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Brak informacji o dostępności: sygn. GP-2 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Dobble : zwierzaki / twórcy: Denis Blanchot, Jacques Cottereau i Play Factory. - Gdańsk : Rebel, © 2022. - 1 gra (55 kart, metalowa puszka, instrukcja) ; w pudełku 13x13x5 cm.
Liczba graczy: 2-8; wiek graczy: 4+; czas gry: 15 min.
5 gier w 1.
Dobble Zwierzaki to rozrywka absolutnie dla każdego – gra nadaje się zarówno do zabawy z dziećmi, jak i na imprezy dorosłych. 55 kolorowych kart z czytelnymi symbolami zwierząt zamkniętych jest w solidnej, metalowej puszce, dzięki czemu łatwo zabrać Dobble ze sobą i grać absolutnie wszędzie: w poczekalni u lekarza, w pociągu, na wycieczce…
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. GP-38 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
7 cudów świata / projekt gry Antoine Bauza ; ilustracje Miguel Coimbra. - Bruksela : Repos Production, [2023]. - 1 gra (7 plansz Cudów, 148 kart, 48 żetonów Konfliktów, 78 monet, notes punktacji, 3 arkusze z opisami efektów, arkusz ze spisem kart i siatką powiązań, instrukcja ; w pudełku 8x30x30 cm.
Liczba graczy: 3-7; wiek: 10+; czas gry: 30 min.
Zostań przywódcą jednego z siedmiu wielkich miast świata antycznego. Prowadź je do chwały, dokonując odkryć naukowych, podbijając okoliczne tereny, nawiązując kontakty handlowe i wznosząc olśniewające budowle! Miej jednak baczenie na swych sąsiadów, gdyż ich cele i ambicje są podobne Twoim. Czy cud, który wzniesiesz, przetrwa nadchodzące tysiąclecia? [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Brak informacji o dostępności: sygn. GP-44 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Ryzyk fizyk : edycja deluxe / autor: Dominic Crapuchettes ; ilustracje: Jacoby O'Connor ; opracowanie polskich pytań Agnieszka Weidemann, Jacek Drewnowski, Artur Szrejter, Kamil Śmiałkowski ; tłumaczenie: Magdalena Miśkiewicz. - Warszawa : Egmont, © 2021. - 1 gra (mata do obstawiania zakładów, ścieralne tabliczki wielokrotnego użytku, klepsydra, 7 markerów suchościeralnych, z gąbeczkami, 250 pytań, żetony o wartości od 100 do 2500$) ; w pudełku 30x30x8 cm.
Liczb graczy: 4-14; wiek: 10+; czas rozgrywki: 25 minut.
Ile ważył najcięższy w historii mistrz sumo? Znasz odpowiedź na to pytanie? Jeśli nie - spróbuj zgadnąć. A może zaryzykujesz i postawisz dolary na odpowiedź innego gracza? "Ryzyk Fizyk" to jedna z najpopularniejszych gier quizowych na świecie. Zebrano w niej zabawne, ciekawe i niezwykłe pytania z różnych dziedzin. Jednak nie musisz być ekspertem w każdej z nich. Wygrasz, jeśli obstawisz właściwe odpowiedzi i zaryzykujesz w odpowiednim momencie. [Nota Wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GP-16 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
KeyForge. [2], Czas Wstąpienia / Richard Garfield. - Gdańsk : Rebel, copyright 2019. - 1 gra (2 unikalne talie Archontów, 6 żetonów kluczy, 26 żetonów Æmber, 24 żetony obrażeń, 44 żetony siły i ogłuszenia, 2 karty licznika łańcuchów, 2 żetony łańcuchów, streszczenie zasad, 2 maty do gry) : karton, papier, kolor ; w pudełku 26x26x5 cm + Instrukcja.
Liczba graczy: 2; wiek graczy: 14+; czas rozgrywki: 45 min.
Zawiera: 2 talie Archontów do gry KeyForge z cyklu Czas Wstąpienia; 2 talie Archontów do gry KeyForge z cyklu Zew Archontów.
KeyForge to pierwsza na świecie unikalna gra karciana. Podczas rozgrywki dwóch graczy wciela się w Archontów rywalizujących o to, kto pierwszy odkryje skarby Tygla - niezwykłego świata stworzonego z elementów planet. Jak to działa? Rozgrywka KeyForge składa się z szeregu tur, podczas których wcielasz się w Archonta stojącego na czele kompanii. Wykorzystując istoty, technologie, artefakty i umiejętności związane z wybranym rodem, będziesz pozyskiwać cenny Æmber, odpierać ataki wroga i wykuwać klucze, którymi otworzysz Skarbiec Tygla. Na początku tury wybierasz jeden z trzech rodów znajdujących się w twojej talii i możesz zagrywać jedynie karty tego rodu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Brak informacji o dostępności: sygn. GP-1 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Na skrzydłach / autorka gry: Elizabeth Hargrave ; ilustracje: Natalia Rojas, Ana María Martínez Jaramillo i Beth Sobel ; [tłumaczenie: Monika Żabicka]. - Gdańsk : Rebel, 2019. - 1 gra (170 kart ptaków, 103 żetony pożywienia, 75 jaj, 40 kostek akcji, 26 kart bonusowych, 8 żetonów celów, plansza celów, 5 plansz graczy, wieża kości (w kształcie karmnika), 5 kości pożywienia, plastikowa tacka na karty, notes punktacji, 16 kart Automy, instrukcja) ; w pudełku 30x30x7 cm.
Liczba graczy: 1-5; wiek graczy: 10+; czas gry: 40-70 min.
Kolorowe ptaki, trzepot skrzydeł i cisza rezerwatu. W tej przepięknie ilustrowanej grze uczestnicy rozwijają własne rezerwaty, które są ostoją dla wielu różnorodnych gatunków ptactwa. Każdy kolejny okaz stanowi szansę na wzbogacenie naszej kolekcji, a także rozwój rezerwatu i realizację celów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Brak informacji o dostępności: sygn. GP-40 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Sherlock / Hope S. Hwang, Vincent Dutrait. - Warszawa : Granna ; copyright 2015. - 1 gra (13 kart z wizerunkami podejrzanych, bloczek z kartami dochodzenia, 4 zasłonki) ; w pudełku 14x14x6 cm + Instrukcja.
(Gry z Pazurem)
Liczba graczy: 2-4; wiek: 10+; czas gry: ok. 15 minut.
Kochasz rozwiązywać zagadki? Wierzysz w moc dedukcji i potęgę rozumu? W Sherlocku liczy się precyzja myślenia, umiejętność łączenia faktów i wyciągania poprawnych wniosków. Rozwiązywanie kryminalnej zagadki to wspaniała intelektualna uczta dla każdego detektywa. Analizuj symbole na kartach i przesłuchuj innych graczy w poszukiwaniu informacji. Wytrop przestępcę jako pierwszy i wygraj. Prosta, wciągająca mechanika, w której liczy się logiczne myślenie i zdolność dedukcji, a klimatyczna szata graficzna przeniesie was do XIX-wiecznego Londynu w samo serce akcji. 2 warianty rozgrywki o różnym poziomie trudności. W Sherlocku liczy się precyzja myślenia, umiejętność łączenia faktów i wyciągania poprawnych wniosków. Rozwiązywanie kryminalnej zagadki to wspaniała intelektualna uczta dla każdego młodego detektywa! W Sherlocku gracze ścigają się, kto jako pierwszy rozwiąże zagadkę i prawidłowo wskaże przestępcę. Prosta, wciągająca mechanika oddająca charakter śledztwa Najbardziej kompaktowa gra dedukcyjna na rynku. 2 warianty gry – dla początkujących i bardziej doświadczonych detektywów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Brak informacji o dostępności: sygn. GP-7 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Kupcy z Osaki / Susumu Kawasaki ; ilustracje Atha Kanaari. - Poznań : Cube, ©2016. - 1 gra (plansza gry, 4 statki, 108 kart, 48 żetonów osiągnięć, 4 znaczniki kupców, 4 znaczniki rezerwacji) ; w pudełku 23x15x4 cm + Instrukcja.
Liczba graczy: 2-4; wiek: 10+; czas gry: 30 min.
W Epoce Edo, higaki kaisen (statki handlowe) były wykorzystywane do transportowania towarów do Edo (obecnie Tokio), centrum politycznej siły w Japonii. Tam Fudasashi (handlowcy) czekali na wyładunek różnego rodzaju dóbr z Osaki, centrum kupieckiego Japonii. Każda udana dostawa do Edo będzie bardzo hojnie opłacona. Kto z was zyska najwięcej na tej niestrudzonej pracy?
"Kupcy z Osaki" to świetna ekonomiczna gra, w której gracze wcielają się w rolę japońskich kupców, decydujących się na trudną i ryzykowną drogę z Osaki do Edo, by tam wzbogacić się, sprzedając swój cenny towar. Będziecie zbierać potrzebne monety, kupować dobra lub rezerwować je na przyszłość. Każda wasza decyzja wpływa jednak na sytuację na planszy. W "Kupcach z Osaki" dobre planowanie swoich ruchów i przewidzenie przeciwnika jest elementem kluczowym. Każdy zakupione dobro przybliża statki z nimi do Edo, gdzie nastąpi wypłata zysków. Niestety może to oznaczać, że inne statki utkną w tym czasie na wodach Czarnego Przypływu, z którym nikt nie jest w stanie wygrać.
Dobra strategia to nie wszystko: roztropny kupiec z Osaki, dba również o zabezpieczenie swoich cennych dóbr. Czasami warto poczekać zebrać ich więcej lecz zabezpieczyć się przed ich stratą. Wszytstkie karty dają cenne punkty. Przechytrz swoich przeciwników, wybieraj dobra by punktować często lub dużo, a okażesz się najlepszym z kupców z Osaki!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Brak informacji o dostępności: sygn. GP-10 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Zakazana wyspa : przygoda dla prawdziwych śmiałków / Matt Leacock. - Gdańsk : Rebel, copyright 2021. - 1 gra (28 Kart Skarbów, 24 Karty Zalania, 6 Kart Śmiałków, 24 dwustronne pola Wyspy, 6 pionków, 4 figurki skarbów (Kamień Ziemi, Posążek Wiatru, Kryształ Ognia, Kielich Oceanu), 1 Wodomierz, 1 znacznik Poziomu Wody) ; w pudełku 21x16x7 cm + instrukcja.
Liczba graczy: 2-4; wiek: 10+; czas rozgrywki: 30 minut.
Zakazana Wyspa to kooperacyjna gra przygodowa dla 2 do 4 osób. Gracze wcielają się w zespół śmiałków poszukujących czterech zaginionych skarbów na tytułowej wyspie. Tylko dobrze zorganizowana współpraca uczestników rozgrywki może powstrzymać Wyspę przed zatonięciem. Po tym, jak drużyna zdoła zdobyć skarby, musi dostać się do Przystani Głupców i stamtąd ewakuować się helikopterem, nim Wyspa pogrąży się w morskich odmętach. Jeśli wyspa zatonie nim zdążycie wykonać zadanie, wasza misja zakończy się porażką! .
Gracze wcielają się w członków wyprawy, która odnalazła wyspę, na której ukryto cztery skarby odpowiadające czterem żywiołom. Gracze muszą odnaleźć skarby, a następnie uciec z wyspy, zanim ta utonie – grunt zapada się w głębiny wraz z każdym ruchem graczy. Im dłużej trwa wyprawa, tym szybciej woda pokrywa kolejne tereny. Gra to ciągła walka z czasem. Gra oferuje możliwość rozgrywki dla 2 i więcej graczy, którzy mogą wybierać spośród 6 dostępnych kart postaci. Każda z nich ma specjalne umiejętności i zdolności, które pomagają w osiągnięciu celu, czyli zdobyciu skarbu. Dzięki tej różnorodności każda rozgrywka nie będzie powtarzalna. Sama wyspa jest układana w sposób losowy – służą do tego karty wyspy. Od jej ułożenia także zależy przebieg całej rozgrywki. Karty wyznaczają miejsca ze skarbami, miejsca startu poszczególnych graczy oraz miejsce, z którego można uciec z wyspy. [opis wg wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Brak informacji o dostępności: sygn. GP-12 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Wsiąść do pociągu : Europa / Alan R. Moon, ilustracje Julien Delval, projekt graficzny Cyrille Daujean. - Gdańsk : Rebel, © 2004-2021. - 1 gra (plansza przedstawiająca mapę Europy z roku 1901, 240 kolorowych figurek wagonów, 15 kolorowych figurek dworców, 158 kart pociągów, 46 kart biletów, 5 drewnianych znaczników punktacji, instrukcja, numer dostępu Days of Wonder) ; w pudełku 30x30x7 cm.
Liczba graczy: 2-5; wiek: 8+; czas gry: 30-60 min.
Na opakowaniu : Days of wonder.
Od urwistych wzgórz Edynburga po słoneczne nabrzeża Stambułu, z dusznych alej Pampeluny do wietrznego Berlina - Wsiąść do pociągu: Europa zabierze cię w wielką podróż przez wielkie miasta Starego Kontynentu u progu zeszłego stulecia. Czy odważysz się przebyć mroczne tunele Szwajcarii? Wsiądziesz na pokład promu przemierzającego Morze Czarne? Wzniesiesz dumne dworce w stolicach imperiów? Następne posunięcie może uczynić Cię największym magnatem kolejowym Europy! Pakuj walizki, wołaj bagażowego i wsiądź do pociągu! Wsiąść do Pociagu: Europa to gra familijna o wielkiej, kolejowej przygodzie. Uczestnicy zbierają karty przedstawiające wagony i używają ich by budować dworce, pokonywać tunele, wsiadać na promy i zajmować trasy kolejowe jak Europa długa i szeroka. To prosta i elegancka planszówka, której można nauczyć się w 5 minut. Zapewni dobrą zabawę całej rodzinie, niezależnie od wieku i stopnia zaawansowania uczestnków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Brak informacji o dostępności: sygn. GP-41 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Game over / autor: Jérémy Peytevin ; ilustracje: Nikola Kucharska. - Warszawa : Wydawnictwo Nasza Księgarnia, [2021]. - 1 gra (33 karty: 4 karty rycerzy, 4 karty skrzyń, 4 karty broni, 2 karty kluczy, 16 kart stworów, 2 karty smoka, 1 karta drzwi) ; w pudełku 5x14x18 cm + Instrukcja.
Liczba graczy: 2-4; wiek graczy: 5-105; czas gry: 15 minut.
Lubisz gry komputerowe? Polubisz więc tę grę planszową! Kierujesz poczynaniami dzielnego rycerza. Wędrujesz korytarzami labiryntu, chcąc zdobyć skarb. Uważaj jednak na dziwne stwory – będą chciały uniemożliwić ci dotarcie do skarbu! Jeśli cię pokonają, nastąpi „Game Over” i będziesz musiał rozpocząć wędrówkę od początku. /Nota wydawnicza/
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Brak informacji o dostępności: sygn. GP-9 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Gdybyś był... zadziorna gra planszowa / autorzy gry: Anne Bjerregaard Sinding, Martin Nedergaard Andersen. - Chwaszczyno : Z.P. "Aleksander: Piotr Pundzis, [2021]. - 1 gra (1 plansza, 8 pionków, 165 kart z pytaniami, 40 kart odpowiedzi, 24 żetony do obstawiania, tarcza losująca ze strzałką,) ; w pudełku 25x25x6 cm + Instrukcja.
Liczba graczy 3-8; wiek 12+.
Na pudełku: Co w Tobie drzemie? Tygrys, lama, czy tchórzofretka?
Przezabawna gra z pazurem, w której możemy lepiej poznać swoich bliskich, jak i samych siebie. W rozgrywce trzeba jedynie ujawnić swój światopogląd typując trafnie kim lub czym byliby nasi współgracze w alternatywnym świecie. Każdy z graczy otrzymuje po pięć kart odpowiedzi (z numerami od 1 do 5) oraz po 3 żetony do obstawiania stopnia pewności naszej odpowiedzi. Wszyscy uczestnicy gry zastanawiają się, która wersja odpowiedzi najlepiej pasuje do pytanego rywala. Odpowiedź, która pojawia się najczęściej jest poprawna – ci, którzy jej udzielili posuwają się w stronę mety. Sekwencję zdarzeń powtarza się w każdej rundzie. Wygrywa osoba, która pierwsza dotrze na metę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Brak informacji o dostępności: sygn. GP-11 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Catan : Kosmos / autor: Klaus Teuber ; ilustracje: Mechael Menzel. - Kraków : Galaktyka ; © 2022. - 1 gra (19 pól terenu, 6 części ramowych, 18 żetonów z liczbami, 4 karty budowy, 2 karty specjalne, 95 kart surowców, 25 kart rozwoju, 96 pionków, 1 figurka złodzieja, 4 pudełka na pionki, 2 kości, 2 podstawki na karty, 1 almanach, instrukcja) ; w pudełku 37x29x13 cm.
Liczba graczy: 3-4; wiek: 10+; czas rozgrywki 120 min.
Gracze są osadnikami na niedawno odkrytej wyspie Catan. Każdy z nich przewodzi świeżo założonej kolonii i rozbudowuje ją, stawiając na dostępnych obszarach nowe drogi i miasta. Każda kolonia zbiera dostępne dobra naturalne, które są niezbędne do rozbudowy osiedli. Gracz musi rozważnie stawiać nowe osiedla i drogi, aby zapewnić sobie dostateczny, ale zrównoważony dopływ zasobów, a jeśli ma ich nadmiar – prowadzić handel z innymi graczami sprzedając im owce, drewno, cegły, zboże lub żelazo, a pozyskując od nich te zasoby, których ciągle mu brakuje. Pierwszy z graczy, który uzyska dziesięć punktów z wybudowanych przez siebie dróg, osiedli i specjalnych kart – wygrywa. Dlaczego pokochasz tę grę? • To gra, do której najczęściej się wraca. System budowania planszy i prowadzenia gry sprawia, że każda gra bardzo różni się od poprzedniej. Ta gra się po prostu nie nudzi! • Jeśli wygrasz, wiesz, że wygrałeś dzięki przemyślanej strategii i mądrym decyzjom. Jeśli przegrałeś, czujesz, że byłeś bardzo, bardzo blisko zwycięstwa, zabrakło tylko odrobiny szczęścia. Następnym razem z pewnością ci się uda! • Gra nie bez powodu jest najczęściej nagradzaną grą na świecie. Wiele dróg do zwycięstwa, handel między graczami, który czasami przybiera rozmiar prawdziwego targu, i wspomniana wcześniej błyskotliwa mechanika gry zauroczą każdego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Brak informacji o dostępności: sygn. GP-45 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Rzuć na tacę / autor Wolfgang Warsch ; grafika Leon Schiffer. - Wydanie 3. - Konin : G3, 2023. - 1 gra (6 kości bloczek z arkuszami gry 4 pisaki instrukcja) ; w pudełku 18x13x4 cm.
Liczba graczy:1-4; wiek 8+; czas gry: 30 min.
Rzuć na tacę to sprytna gra kościana. Gracze starają się umiejętnie wykorzystywać kości i wywoływać reakcje łańcuchowe dzięki bonusom. Wyniki rzutów należy wpisywać do obszarów w odpowiednich kolorach. Każde skreślenie czy wpisanie wyniku, przybliża gracza do zdobycia punktów, a tym samym do zwycięstwa. Pamiętajcie, że kości z niższymi wynikami niż wybrana, trafią na srebrną tacę, aby mogli z nich skorzystać przeciwnicy! [rebel.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Brak informacji o dostępności: sygn. GP-48 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Rój / John Yianni - Wydanie 11. - Konin : G3, © 2023. - 1 gra (22 płytki, etui, instrukcja) ; w pudełku 21x21x7 cm.
Na pudełku: Mała armia, wielka strategia!.
Liczba graczy: 2; wiek 9+; czas: 20 min.
Rój jest logiczną grą dla 2 graczy w wieku od 9 lat. Celem gry jest otoczenie królowej przeciwnika. Każdy gracz ma 11 płytek przedstawiających 5 różnych owadów. Gracze wykonują swoje ruchy na zmianę. W swoim ruchu mogą albo dołożyć owada do roju, albo przesunąć jedną z wcześniej zagranych płytek. Każda płytka posiada unikalny sposób poruszenia (jak w szachach) naśladujący ruch przedstawionego na niej owada. Na przykład, konik polny jest jedynym owadem potrafiącym przeskakiwać inne płytki. Proste reguły i ogromna ilość dostępnych kombinacji sprawiają, że Rój jest prawdziwym wyzwaniem dla graczy ceniących sobie intelektualną rozrywkę. Gracze muszą wykazać się umiejętnościami strategicznego planowania, taktycznego myślenia i wyobraźni przestrzennej. Kluczem do zwycięstwa jest sprytne atakowanie królowej przeciwnika i pozostawienie wystarczających odwodów do obrony własnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Brak informacji o dostępności: sygn. GP-47 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Czacha dymi : 162 ciekawostki ze świata / pomysł i opracowanie Artur Zygmuntowicz ; ilustracje Dorota Szoblik. - Warszawa : Kukuryku, [2015]. - 1 gra (1 plansza, 1 kostka, 4 pionki, 162 karty z pytaniami) ; w pudełku 20x22x6 cm + Instrukcja
Liczba graczy: 2-4; wiek graczy: 8+.
"Czacha Dymi" to nie tylko gra planszowa, ale też kopalnia ciekawych, zaskakujących i zabawnych informacji. Poza wiedzą, w grze przyda się odrobina szczęścia, taktyki i intuicji. Po drodze czekają na Ciebie roszady, przestoje i podchwytliwe pytania, od których CZACHA DYMI!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Brak informacji o dostępności: sygn. GP-20 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Chinczyk : strategiczna gra planszowa. - Chwaszczyno : Z.P. "Alexander" Piotr Pundzis, [2020]. - 1 gra (4 pionki po 4 kolory, kostka , plansza) ; w pudełku 27x27x5 cm + Instrukcja.
(Eko Gra)
Forma i typ
Dziedzina i ujęcie
Liczba graczy: 2-4; wiek graczy: 7+.
Klasyczna gra Chińczyk, kochana na całym świecie, wydana ze szczególną dbałością o środowisko. Produkt nie zawiera plastiku. Kolorowe pionki w kształcie ludzików oraz kostka wytworzone zostały z drewna. Elementy drewniane barwione bezpiecznymi farbami wodnymi. Niefoliowana plansza oraz pudełko. Papierowa wypraska. Papier oraz drewno użyte w produkcji gry pochodzą ze sprawdzonych źródeł, które prowadzą zrównoważaną gospodarkę leśną, nie przyczyniając się tym samy do spadku ilości drzew w środowisku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Brak informacji o dostępności: sygn. GP-15 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Flotylla : trafiony!!!... zatopiony!!! : gra strategiczna. - Chwaszczyno k/Gdyni : Alexander, [2021]. - 1 gra (2 dwustronne palety, 2 komplety statków, 2 komplety czerwonych kołków, 4 kompletów białych kołków, instrukcja) ; w pudełku 21x16x6 cm.
Liczba graczy: 2; wiek: 5+.
Tradycyjna gra w statki rozgrywana przy pomocy figurek okrętów. Zasady są bardzo proste. Każdy z graczy ma dwie tablice, na jednej rozmieszcza sylwetki swoich statków i miejsca trafień przeciwnika, a na drugiej zaznacza swoje trafienia i chybione strzały. Wygrywa ten kto pierwszy trafi wszystkie okręty przeciwnika. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Brak informacji o dostępności: sygn. GP-36 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Gnaj do celu w PRLu! : rozrywkowa gra planszowa. - Chwaszczyno : Z. P. "Alexander", [ok. 2020]. - 1 gra (1 plansza, 4 pionki do gry, 4 cegiełki modernizacji, 4 karty mieszkania, 4 karty zakładu, 1 karta członka PZPR, 1 karta członka ORMO, 1 karta znajomości, 44 karty losu, 4 karty wyposażenia mieszkania, 8 kartek na towar reglamentowany, 64 tabiczki z nazwą towaru, 12 banknotów 10 zł, 4 banknoty 20 zł, 8 banknotów 50 zł, 16 banknotów 100 zł, 8 banknotów 200 zł, 8 banknotów 500 zł, 8 banknotów 1000 zł, 8 banknotów 2000 zł, 8 banknotów 5000 zł, 8 banknotów 10000 zł, 8 banknotów 2000 zł, 8 banknotów 5000 zł, 8 banknotów 10000 zł, 8 banknotów 20000 zł, 4 banknoty 50000 zł, 4 banknoty 100000 zł) ; w pudełku 26x25x6 cm + instrukcja.
Forma i typ
Temat
PRL
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Ilość graczy: 2-4; wiek: 8+.
GRA PLANSZOWA. Zmagania uczestników gry toczą się w realiach Polski Ludowej. Tworzyły je kolejki w sklepach, braki towarów, kartki na żywność i inne artykuły pierwszej potrzeby. Były to też czasy czynów społecznych, pochodów pierwszomajowych i strajków. O jakości życia decydowały też znajomości lub przynależność do partii. Zwycięzcą gry zostaje osoba, która jako pierwsza zdobędzie wszystkie towary luksusowe i reglamentowane, a na końcu samochód.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Brak informacji o dostępności: sygn. GP-50 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej