Psycholodzy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(20)
Forma i typ
Książki
(20)
Publikacje fachowe
(11)
Publikacje naukowe
(9)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Poradniki i przewodniki
(4)
Dostępność
dostępne
(11)
wypożyczone
(8)
tylko na miejscu
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(8)
Filia Starówka
(5)
Filia Gosławice
(2)
Filia Chorzeń
(1)
Filia Medyczna
(3)
Czytelnia dla Dorosłych
(3)
Autor
Brzeziński Jerzy (1947- )
(2)
Alochno-Janas Anna
(1)
Bac Aneta
(1)
Bednarek Dorota (psycholog)
(1)
Chyrowicz Barbara (1960- )
(1)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(1)
Edwards Allison
(1)
Fopka-Kowalczyk Małgorzata
(1)
Fudała Jadwiga
(1)
Gajdzińska Monika
(1)
Gardocka Teresa (1947- )
(1)
Grzegorzewska Iwona (psycholog)
(1)
Jędrzejko Mariusz
(1)
Kaleta Tadeusz (1953- )
(1)
Karasowska Aleksandra
(1)
King Bruce M
(1)
Kokocińska Agata
(1)
Kowalski Mirosław (pedagog)
(1)
Kwak Magdalena
(1)
Leppert Wojciech (1963- )
(1)
Lewczuk Dorota
(1)
Majkowicz Mikołaj
(1)
Mikołajczyk Małgorzata (pedagog)
(1)
Minium Edward W. (1917- )
(1)
Nęcka Edward (1953- )
(1)
Orzechowski Jarosław
(1)
Rosik Paweł (1959- )
(1)
Różycka Jagoda
(1)
Salmon Peter
(1)
Sieradzka-Baziur Bożena
(1)
Sikorski Wiesław (psycholog)
(1)
Strelau Jan (1931-2020)
(1)
Szymura Błażej (1969-2009)
(1)
Toeplitz Zuzanna
(1)
Toeplitz-Winiewska Małgorzata (1946- )
(1)
Wilczek-Rużyczka Ewa
(1)
Zagajewski Tomasz
(1)
Zakrzewska Marzenna
(1)
Ślusarska Monika
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(17)
Kraj wydania
Polska
(20)
Język
polski
(20)
Odbiorca
Dzieci
(10547)
6-8 lat
(7303)
9-13 lat
(4945)
0-5 lat
(4694)
Młodzież
(2949)
Psycholodzy
(20)
14-17 lat
(2156)
Szkoły wyższe
(603)
Dorośli
(329)
Lekarze
(211)
18+
(204)
Rodzice
(196)
Szkoły podstawowe
(188)
Studenci
(114)
Szkoły średnie
(111)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(76)
Prawnicy
(61)
Nauczyciele
(56)
Szkoły ponadgimnazjalne
(44)
Lekarze rodzinni
(43)
Fizjoterapeuci
(35)
Kardiolodzy
(31)
Klasa 1.
(31)
Kobieta
(29)
Poziom podstawowy
(28)
Chirurdzy
(26)
Aplikanci
(22)
Klasa 2.
(21)
Menedżerowie
(21)
Klasa 3.
(20)
Pedagodzy
(20)
Przedsiębiorcy
(19)
Lekarze specjaliści
(18)
Gimnazja
(16)
Pediatrzy
(16)
Pracownicy samorządowi
(16)
Radcy prawni
(16)
Adwokaci
(15)
Dziewczęta
(15)
Licea
(15)
Ratownicy medyczni
(15)
Terapeuci zajęciowi
(15)
Urzędnicy
(15)
Interniści
(14)
Pracownicy naukowi
(14)
Przedszkola
(14)
Inżynierowie
(13)
Ortopedzi
(13)
Szkoły ponadpodstawowe
(13)
Sędziowie
(13)
A1 (poziom biegłości językowej)
(12)
Klasa 4.
(12)
Położne
(12)
Chorzy
(11)
Farmaceuci
(11)
Ginekolodzy
(11)
Księgowi
(11)
Logopedzi
(11)
Onkolodzy
(11)
Klasa 6.
(10)
Prokuratorzy
(10)
A2 (poziom biegłości językowej)
(9)
Elektrycy
(9)
Nauczanie początkowe
(9)
Poziom średniozaawansowany
(9)
Psychoterapeuci
(9)
Weterynarze
(9)
Mężczyzna
(8)
Opiekunowie medyczni
(8)
Policjanci
(8)
Pracownicy socjalni
(8)
Radiolodzy
(8)
Technikum
(8)
Diabetolodzy
(7)
Dietetycy i żywieniowcy
(7)
Ekonomiści
(7)
Kosmetolodzy
(7)
Neurolodzy
(7)
Pulmonolodzy
(7)
Dermatolodzy
(6)
Kosmetyczki i kosmetycy
(6)
Osoby w wieku starszym
(6)
Poziom rozszerzony
(6)
Psychiatrzy
(6)
Reumatolodzy
(6)
Bibliotekarze
(5)
Chłopcy
(5)
Klasa 5.
(5)
Klasa 7.
(5)
Nauczyciele języka polskiego
(5)
Nauczyciele przedszkoli
(5)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(5)
Pielęgniarki
(5)
Rehabilitanci
(5)
Szkoły zawodowe
(5)
Dietetycy
(4)
Doradcy podatkowi
(4)
Dziennikarze
(4)
Epidemiolodzy
(4)
Klasa 8.
(4)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Psychoterapia
(4)
Dzieci
(3)
Psychologia
(3)
Etyka zawodowa
(2)
Młodzież
(2)
Psycholodzy
(2)
Stres
(2)
Uczucia
(2)
Zachowanie
(2)
Animaloterapia
(1)
Antonovsky, Aaron (1923-1994)
(1)
Arteterapia
(1)
Autyzm
(1)
Badania naukowe
(1)
Bajkoterapia
(1)
Behawioryzm
(1)
Ból przewlekły
(1)
Choreoterapia
(1)
Chorzy
(1)
Chorzy przewlekle
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Cierpienie
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnoza
(1)
Dopalacze (substancje odurzające)
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Etologia
(1)
Etyka
(1)
Hobfoll, Stevan E. (1951- )
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Jedzenie (czynność)
(1)
Język
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja medyczna
(1)
Konflikt rodzinny
(1)
Kontrola emocjonalna
(1)
Lazarus, Richard Stanley (1922-2002)
(1)
Leczenie bólu
(1)
Leczenie dietą
(1)
Leczenie otyłości
(1)
Lekarze a pacjenci
(1)
Leki
(1)
Leki produkowane nielegalnie
(1)
Leki sprzedaży pozaaptecznej
(1)
Motywacja
(1)
Mowa
(1)
Muzykoterapia
(1)
Myślenie
(1)
Mózg
(1)
Nadwaga
(1)
Narkotyki
(1)
Narracja
(1)
Nauczanie
(1)
Neuronauka poznawcza
(1)
Ocena osobowości
(1)
Osobowość pograniczna
(1)
Osoby otyłe
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Osoby z niepełnosprawnością ruchową
(1)
Otyłość
(1)
Pamięć
(1)
Pedagogika rodziny
(1)
Pograniczne zaburzenie osobowości
(1)
Prawo
(1)
Profilaktyka zdrowotna
(1)
Przestępstwa narkotykowe
(1)
Psychodietetyka
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia kliniczna
(1)
Psychologia lekarska
(1)
Psychologia poznawcza
(1)
Psychologia różnic indywidualnych
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Psychometria
(1)
Rodzina
(1)
Rodzina dysfunkcyjna
(1)
Rozumienie
(1)
Rozwój osobowości
(1)
Salutogeneza
(1)
Spostrzeganie
(1)
Statystyka
(1)
Systemy rodzinne
(1)
Techniki samopomocy
(1)
Terapia rodzinna
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Terminologia
(1)
Transteoretyczny model zmiany
(1)
Trauma
(1)
Umysł
(1)
Uzależnienie (nałóg)
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Wiedza
(1)
Wirus SARS-CoV-2
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Wywiad motywujący
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Europa
(1)
Gatunek
Podręcznik
(7)
Opracowanie
(5)
Poradnik
(5)
Dokumenty audiowizualne
(1)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(14)
Medycyna i zdrowie
(8)
Edukacja i pedagogika
(3)
Filozofia i etyka
(2)
Językoznawstwo
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
20 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Terapia zajęciowa : kompendium / redakcja naukowa dr hab. n. med. Aneta Bac, prof. AWF Kraków ; [redaktor merytoryczny: Monika Ślusarska]. - Wydanie II poprawione i rozszerzone. - Warszawa : PZWL, 2023. - XVII, [1], 184 strony : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
Na stronie tytułowej i okładce: Patronat merytoryczny Komitet Rehabilitacji, Kultury Fizycznej i Integracji Społecznej PAN.
Bibliografie, netografie przy pracach. Indeks.
W książce przedstawiono obszary pracy i kompetencje terapeuty zajęciowego umożliwiające prowadzenie terapii zajęciowej w zakresie szeroko pojętej adaptacji zajęć i środowiska do potrzeb konkretnej osoby w taki sposób, aby dać jej możliwość uczestnictwa w zajęciach dla niej istotnych i ważnych, a tym samym przeciwdziałać dyskryminacji i wykluczeniu społecznemu. Zawarto teoretyczne podstawy terapii zajęciowej oraz w przystępnej i syntetycznej formie omówiono możliwości i sposoby pracy z pacjentami w zależności od stwierdzonego schorzenia lub grupy wiekowej. Obecna edycja została poprawiona i wzbogacona o nowe treści, między innymi: analizę przykładowego modelu procesu terapii zajęciowej CPPF, nowe testy oceny sprawności kończyny górnej, systemy kwalifikacji w pediatrii i geriatrii, przykładowe formy praktycznych zajęć w arteterapii, choreoterapii i muzykoterapii. Publikacja przedstawia treści zgodne ze standardami szkolenia i pracy terapeuty zajęciowego w Unii Europejskiej. Aktualne wydanie jest kompendium wiedzy dla studentów kierunków terapia zajęciowa oraz fizjoterapia. Będzie również przydatne dla psychologów, pedagogów i asystentów osoby niepełnosprawnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Medyczna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 615.8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, wykaz aktów prawnych przy pracach.
Niezależnie od charakteru i obszaru działalności wspólna dla psychologów jest szczególna natura więzi z podmiotem oddziaływań i wynikające z niej zobowiązania etyczne. Książka porządkuje wiedzę dotyczącą: kontekstu prawnego wykonywania zawodu psychologa, obowiązujących zasad i standardów etycznych oraz sposobów ich realizacji. Psychologowie praktycy oraz studenci psychologii zyskają dzięki tej książce możliwość pogłębionego zrozumienia etycznego wymiaru pracy psychologa, a także odnajdą w niej wyczerpujący zbiór zasad do zastosowania w codziennej pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 561-585. Indeksy.
Obowiązkowy podręcznik dla każdego psychologa! Podręcznik odpowiada założeniom nowego modelu kształcenia psychologów. Zawiera 5 części, w których omówione zostały następujące zagadnienia: etyka zawodowa, psycholog jako badacz i nauczyciel akademicki, psycholog jako diagnosta, psycholog jako specjalista udzielający pomocy psychologicznej, psycholog jako ekspert. Książka: odpowiada nowym standardom kształcenia psychologów; prezentuje zagadnienia dotyczące teorii oraz zastosowań etyki; omawia podstawowe zasady, które powinny być respektowane przez psychologa jako badacza, diagnostę, terapeutę, eksperta. W książce podejmowane są także najnowsze dylematy etyczne, związane m.in. z transplantologią czy ekspertyzą naukową w mediach, które mogą zainteresować również innych przedstawicieli nauk społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 315-354. Indeks.
Zaburzenie osobowości borderline ma bardzo różne oblicza, które określa się mianem obrazu klinicznego tego zaburzenia. Jednakowoż każda jego postać przykuwa uwagę i jest źródłem cierpienia młodego człowieka i jego najbliższych z powodu niestabilności relacji społecznych, labilności emocjonalnej, trudności w określeniu własnej tożsamości i różnych zaburzeń zachowania, w tym tendencji do samouszkodzeń i podejmowania zachowań samobójczych. (…) Mamy nadzieję, że lektura pozwoli na lepsze zrozumienie tych młodych ludzi, którzy cierpią psychicznie, ponieważ nieustająco i permanentnie obawiają się odrzucenia, wybuchają gwałtownym gniewem i nie potrafią go kontrolować w sytuacjach niewielkich frustracji, doświadczają skrajnie intensywnych wahań nastroju, samookaleczają się, wykazują skłonność do niebezpiecznych zachowań ryzykownych i mają problemy w utrzymaniu bardziej trwałych relacji interpersonalnych, których tak bardzo potrzebują.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Gosławice
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
Miejsce wydania na podstawie serwisu e-ISBN.
Kiedy czujemy się zestresowani, zagrożeni albo przytłoczeni emocjami - nasz mózg przełącza się w jeden z trzech trybów alarmowych: walka, ucieczka, zamrożenie. Autorka to trzy typy reagowania nazywa powodzią emocjonalną. Powódź potrafi dosięgnąć każdego, a szczególnie bezbronni bywają najmłodsi. Jeśli mamy za sobą traumatyczne doświadczenia życiowe i mniej korzystne genetyczne wyposażenie, będziemy jeszcze bardziej podatni na tonięcie i zranienia. Ale jest dobra wiadomość: bez zbędnych słów czy interwencji, możemy wyratować dziecko z powodzi i szybko opatrzyć małe rany. Wystarczy, że zaczniemy korzystać z pięciu zmysłów."Trafiony, zatopiony!" jest książką opartą na neuronauce i czułej akceptacji. To niezbędny dodatek do bajek psychoedukacyjnych: "Marcysia czuje za dużo" i "Diego czuje za mocno".W książce znajdziesz: krótkie przykłady, jak rozmawiać z dzieckiem i z miłością wyznaczać granice, ćwiczenia, inspiracje i pytania, które pomogą ci zaaplikować teorię. Przyjrzysz się również swojemu zdrowiu psychicznemu i dzieciństwu. Autorka dedykuje książkę nauczycielom, rodzicom, psychologom i pedagogom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Starówka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 187-190.
Dzieciństwo kojarzy nam się z bezpieczeństwem. Z beztroskim światem zabawy, chronionym przez dorosłych, w którym nic złego nie może się zdarzyć. Czasem jednak codzienność i poczucie bezpieczeństwa zaczynają się niepokojąco chwiać. Ma to miejsce zwłaszcza w sytuacjach, gdy w rodzinie dzieje się inaczej niż dotychczas. Pojawiają się wtedy stawiane przez dzieci pytania, na które dorośli nie umieją lub boją się odpowiadać. No bo jak powiedzieć prawdę? I czy w ogóle trzeba? I jak to zrobić, żeby nie zabolało...?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Chorzeń
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 II (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka wydana pod patronatem PARPA.
Bibliografia na stronach 97-99.
Publikacja jest adresowana do wszystkich, którzy w swojej pracy zawodowej lub społecznej angażują się w działania, mające na celu zmianę zachowań klientów, pacjentów, podopiecznych – do psychologów, terapeutów, pracowników pomocy społecznej, kuratorów, lekarzy, wychowawców, członków gminnych komisji rozwiązywania problemów alkoholowych czy zespołów interdyscyplinarnych i grup roboczych. Prezentuje skuteczne sposoby motywowania ludzi do podejmowania decyzji o zmianie zachowania, do jej wdrażania i utrwalania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.94 (1 egz.)
Filia Starówka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 285-296.
Przedstawiona pozycja to kolejna, jakże udana publikacja z serii dotyczącej problemów narkomanii autorstwa uznanych badaczy problematyki przestępczości, zaburzeń i uzależnień. Koordynujący serię, wybitny znawca tematyki uzależnień, z ogromną determinacją, systematycznie prowadzi badania empiryczne i prezentuje problematykę narkotykową, dopalaczy, przestępczości narkotykowej jako jednych z największych zagrożeń. Kolejna praca pod względem struktury przemyślana. Dobór tematyki i sposób prezentowania zasługują na wysoką ocenę. Praca zawiera bardzo duże walory poznawcze, napisana została bardzo czytelnym językiem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Podr.BG 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł grzbietowy: Profilaktyka na co dzień.
Bibliografia na stronach 144-145.
Pracując z dziećmi i młodzieżą można liczyć się z tym, że prędzej czy później znajdziemy się w sytuacji, gdy zachowanie dziecka nas zaskoczy, zdenerwuje, wywoła silne emocje z poczuciem bezradności włącznie. Czasem możemy mieć do czynienia z dzieckiem, które na tyle często prezentuje takie zachowania, że zaczynamy nazywać je dzieckiem „trudnym”, „upartym” czy „złośliwym”. Prezentowana publikacja pozwala lepiej zrozumieć przyczyny takich zachowań u dzieci, uwolnić nas od nadawanych im „etykietek”, poznać specyficzne cechy osobowości dziecka, które mogą wpływać na jego funkcjonowanie. Źródła zaburzonych zachowań dzieci tkwią zazwyczaj we wcześniejszych doświadczeniach urazów psychicznych , które były na tyle silne, ze wpłynęły na sposób myślenia dziecka o sobie samym i o otaczającym go świecie. To właśnie te urazowe przekonania sprawiają, że dziecko zachowuje się w sposób nieadekwatny do sytuacji, często łamiąc powszechnie przyjęte normy społeczne. Autorka książki opisuje przypadki konkretnych dzieci, nie tylko analizując mechanizmy zaburzonych zachowań, ale także przedstawiając sposoby wprowadzania doświadczeń korygujących.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 663-669. Indeksy.
Książka dla studentów, którzy chcą się uczyć i dla wykładowców, którzy uczyć lubią. Przygotowana z myślą nie tylko o psychologii i pedagogice, ale też socjologii, psychiatrii społecznej, naukach o zarządzaniu. Metody opisu i wnioskowania statystycznego przedstawiane są od podstaw, w przystępny sposób, tak aby do ich przyswojenia wystarczyła elementarna znajomość matematyki. Podręcznik zawiera liczne ułatwienia dydaktyczne - pytania typu: co powinieneś umieć po przeczytaniu tego rozdziału?, marginalia z definicjami pojęć, bloki rozszerzające dla zaawansowanych, podsumowania, słowa kluczowe na końcu rozdziałów oraz bogaty zestaw zadań i problemów do samodzielnego rozwiązania ilustrujących istotę przedstawionych metod oraz pokazujących możliwości interpretacji otrzymanych wyników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 147-159.
Ukazanie się książki sprawia mi radość również z tego powodu, że jest ona przede wszystkim bardzo pożytecznym kompendium. Mimo niewielkich rozmiarów daje przegląd niemalże wszystkich, także najbardziej „egzotycznych”, typów zooterapii. Ze zrozumiałych względów Autorka najwięcej miejsca poświęciła terapii z udziałem psa domowego. Ten najdawniejszy towarzysz człowieka jest najbardziej z nim związany, spełnia wiele funkcji, sprawdza się również najlepiej wśród zwierząt jako pomocniczy terapeuta. Ponadto książka zawiera niezbędną podbudowę dotyczącą zachowania się (behawioru) zwierząt, a także nie pomija problemu dobrostanu zwierzęcych terapeutów, które w swojej służbie narażone są na urazy i wymagają specjalnego, nie przedmiotowego traktowania. Książka Agaty Kokocińskiej jest napisana przystępnie, aczkolwiek posiada odniesienia do literatury naukowej, które mogą być przydatne w dalszych studiach nad zagadnieniem. Pozycja ta jest ze wszech miar godna polecenia dla wszystkich Czytelników, którzy chcą lepiej zrozumieć zwierzęta i ich rolę w świecie człowieka. Z przedmowy dr. hab. Tadeusza Kalety, prof. SGGW Książka jest kompendium wiedzy dla wszystkich, którzy chcą zobaczyć w zwierzęciu terapeutę, nauczyciela i opiekuna. Chcą z nim znaleźć wspólny język, aby terapia była korzystna i przyjemna zarówno dla pacjenta, terapeuty, jak i samego zwierzęcia. Z recenzji dr inż. Małgorzaty Maśko
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 MN (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ból przewlekły : ujęcie kliniczne i psychologiczne / redakcja naukowa Wojciech Leppert, Mikołaj Majkowicz. - Wydanie I - 1 dodruk. - Warszawa : PZWL, 2019. - X, 144 strony : ilustracje ; 25 cm.
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Ból stanowi jeden z podstawowych objawów w medycynie, a ból przewlekły jest istotnym wyzwaniem dla współczesnej medycyny. Skuteczne leczenie bólu poprawia jakość życia chorych i opiekunów we wszystkich wymiarach życia. W książce omówiono m.in. patomechanizm bólu i ocenę kliniczną, farmakoterapię i techniki interwencyjne leczenia bólu oraz wpływ bólu na funkcjonowanie emocjonalne i zachowanie się pacjentów, psychologiczne aspekty rozpoznawania i leczenia bólu przewlekłego, współwystępowanie bólu i depresji, ból dolnego odcinka kręgosłupa, który jest istotnym problemem zdrowotnym, powodującym znaczne koszty społeczne i ekonomiczne. Autorami książki są znani i cenieni lekarze klinicyści oraz psycholodzy opisujący temat w szerszym ujęciu, uwzględniając wpływ bólu na sferę psychologiczną i socjalną. To pierwsza na rynku publikacja omawiająca ból przewlekły pod kątem ściśle medycznym (biologicznym) i psychologicznym. Książka z pewnością będzie przydatna do nauczania problematyki związanej z bólem przewlekłym w kształceniu studentów medycyny, pielęgniarstwa, fizjoterapii, psychologii, a także w kształceniu podyplomowym. Tytuł zainteresuje również praktyków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Medyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wspomaganie rozwoju dziecka w spektrum autyzmu : poradnik dla rodziców i terapeutów / Małgorzata Mikołajczyk. - Wydanie 2. - Warszawa : Difin, 2023. - 173, [1] strona : fotografie, ilustracje ; 22 cm.
(Engram)
Bibliografia na stronach 172-173.
Wydanie 2 zawiera nowe spojrzenie na autyzm. Treści zapewniają głęboką perspektywę, która dodaje nadziei i podnosi na duchu specjalistów i członków rodziny, ukazując autyzm nie jako straszliwą niepełnosprawność, lecz jako niezwykły wymiar człowieczeństwa. Treści mogą stać się postulatem niezbędnych zmian w naszym postrzeganiu osób z autyzmem oraz udzielaniu im pomocy przez wsparcie i akceptację. W poradniku przedstawiono m.in.: - metody wsparcia terapeutycznego, które są stosowane i akceptowane przez profesjonalnych terapeutów zajmujących się tematem rozwoju w spektrum autyzmu; - znaczenie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i rodziny; - analizy indywidualnych przypadków (np. zaburzenia przystosowania społecznego, niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym). Publikacja skierowana jest do pedagogów, psychologów, terapeutów-rewalidatorów, psychologów-terapeutów, rodziców i opiekunów dzieci autystycznych, studentów pedagogiki specjalnej i wczesnego wspomagania rozwoju dziecka oraz ośrodków interwencji. Spis treści: Wstęp Podziękowanie Rozdział 1. Autyzm dziecięcy - charakterystyka odmienności rozwojowych 1.1. Kryteria diagnostyczne autyzmu w obowiązujących w świecie klasyfikacjach zaburzeń psychicznych 1.2. Charakterystyka stanów ze spektrum autyzmu oparta na kryteriach diagnostycznych ICD-10. Triada autystyczna 1.3. Objawy mogące świadczyć o rozwoju dziecka w spektrum autyzmu. Pierwsze lata życia 1.4. Charakterystyka odmienności rozwojowych w zespole Aspergera, jako jednego ze stanów w autyzmie, oparta na kryteriach diagnostycznych zawartych w ICD-10 1.5. Objawy mogące świadczyć o istnieniu odmienności rozwojowych charakterystycznych dla zespołu Aspergera u dziecka w kolejnych okresach rozwojowych Rozdział 2. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w spektrum autyzmu. Zasady pracy oraz metody terapeutyczne dostosowane do odmienności rozwojowych 2.1. Specyfika wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i rodziny 2.2. Znaczenie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka dla skuteczności oddziaływań terapeutycznych względem dzieci w spektrum autyzmu 2.3. Zasady postępowania terapeutycznego względem dzieci rozwijających się ze spektrum autyzmu w zależności od istniejących dysfunkcji rozwojowych 2.4. Przegląd metod terapeutycznych stosowanych w terapii osób z odmiennościami rozwojowymi w spektrum autyzmu Rozdział 3. Analiza indywidualnych przypadków Podsumowanie Zakończenie Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Starówka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Psychologia poznawcza / Edward Nęcka, Jarosław Orzechowski, Błażej Szymura. - Wydanie 1 - 5 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN : Academica Wydawnictwo SWPS, 2013. - 739, [1] strona : ilustracje ; 24 cm + 1 płyta (CD-ROM).
Na płycie (CD-ROM) wybrane eksperymenty i demonstracje zjawisk omawianych w poszczególnych rozdziałach podręcznika.
Bibliografia na stronach 663-720. Indeksy.
Znakomity, aktualny podręcznik do psychologii poznawczej! Nowoczesny podręcznik zarówno w sposobie ujęcia, jak też w obudowie dydaktycznej. Książka: zapoznaje z podstawowymi problemami, pojęciami i metodami psychologii procesów poznawczych; omawia nie tylko "klasyczne" problemy psychologii poznawczej, ale także najnowsze koncepcje; przedstawia najważniejsze paradygmaty eksperymentalne i ilustruje szczególnie interesujące zjawiska opisami konkretnych badań; pokazuje, że czynności pozornie proste i zrozumiałe (np. czytanie, rozpoznawanie twarzy ludzkiej lub koordynacja czynności jednoczesnych) są kontrolowane przez niezwykle złożony i wyrafinowany mechanizm poznawczy; demistyfikuje uproszczone sądy i pseudoteorie na temat procesów poznawczych człowieka; ukazuje nowe możliwości zastosowania pojęć i metod psychologii poznawczej do analizy wielu zjawisk, zwykle nie rozpatrywanych w tym kontekście, np. zjawisk społecznych lub zaburzeń psychicznych. Podręcznik przeznaczony jest dla studentów i wykładowców psychologii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 143-162.
Treści książki stanowią wynik doświadczeń własnych i praktyki psychodietetycznej w ramach prowadzenia gabinetu psychologicznego oraz współpracy przy projektach naukowych dotyczących zachowań zdrowotnych w tym żywieniowych pacjentów z przewlekłymi chorobami somatycznymi i nadwagą/otyłością. Zawierają zbiór interdyscyplinarnej i kompleksowej wiedzy z dziedziny dietetyki i psychologii, która ma ukierunkować przyszłych specjalistów i specjalistów już pracujących z ww. grupami osób w stronę skutecznej i efektywnej współpracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Starówka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. Indeksy.
Dzięki doświadczeniom w pracy medycznej Peter Salmon uzmysławia nam wpływ przekonań, emocji i zachowań jednostki (zarówno pacjenta, jak i pracującego z nim profesjonalisty) na proces diagnozy i leczenia oraz pojawiające się w jego trakcie trudności. Jego książka jest przeznaczona dla klinicystów różnych specjalności, pragnących dowiedzieć się, skąd się biorą emocje i zachowania ludzi, w czym może pomóc psychologia i jak ją przenieść na grunt medycyny. Jest to lektura dla osób chcących ulepszyć opiekę nad pacjentami dzięki zrozumieniu psychologicznych reguł, idei i koncepcji. Jest przewodnikiem dla wszystkich tych (lekarzy, pielęgniarek, psychologów klinicznych),którzy rozumieją znaczenie czynników psychologicznych w swojej pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Medyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wokół Rodziny)
Bibliografia na stronach 259-281.
Książka dotyczy ważnego zagadnienia związanego z pedagogiczną terminologią w pedagogice rodziny. Każde pojęcie, jak czytamy we Wstępie, stanowi odzwierciedlenie obiektu i zwykle jest polisemantyczną strukturą językową, która jest kształtowana w trakcie rozwoju języka. Pojęcia są werbalizowane za pomocą znaków językowych. Wyrazem pojęć naukowych są terminy specjalistyczne. W literaturze naukowej pedagogiki rodziny wiele podstawowych terminów jest różnie ujmowanych, nadaje im się szerszy lub bardzo wąski zakres treści; występuje także zjawisko tautologii lub niejednoznaczności itp. Jednocześnie brak jest rzetelnych opracowań dotyczących terminologii pedagogiki rodziny. Z uznaniem więc należy przyjąć książkę pod naukową redakcją Bożeny Sieradzkiej-Baziur, poświęconą problematyce terminologii występującej w pedagogice rodziny. Autorzy poszczególnych opracowań wskazali na dużą złożoność terminologiczną pedagogiki rodziny w ujęciu teoretycznym i opisowym. Struktura pracy jest przejrzysta, logiczna, książka ma charakter interdyscyplinarny. Z recenzji prof. dr hab. Jadwigi Izdebskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Brak informacji o dostępności: sygn. Podr.BG 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Gosławice
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia różnic indywidualnych / Jan Strelau. - Wydanie 2 rozszerzone drugi dodruk - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe" Scholar", copyright 2009. - 378, [1] stron : ilustracje ; 24 cm.
(Wykłady z Psychologii ; t. 10)
Bibliografia s. 319-355. Indeksy.
Książka Psychologia różnic indywidualnych jest pierwszym polskim podręcznikiem z tej dyscypliny psychologii. Autor ujmuje różnice indywidualne w kategoriach względnie stałych i typowych dla jednostki tendencji i możliwości, mających status cechy. Te pierwsze wyrażają się w określonych zachowaniach i reakcjach - dotyczy to osobowości. Te drugie zaś - w efektywności wykonywanych czynności (inteligencja i zdolności). Jednym z centralnych problemów poruszanych w tej książce jest funkcjonalne znaczenie inteligencji przejawiające się w różnych aspektach życia codziennego, a także rola temperamentu w funkcjonowaniu człowieka w warunkach trudnych (stresowych). Podręcznik kończy rozdział prowokujący Czytelnika do głębszych przemyśleń na temat stosunku obiektywnie istniejących różnic indywidualnych do zasady równości społecznej i genetycznie zdeterminowanych możliwości człowieka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Starówka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 143-[156].
Kompendium wiedzy na temat zdrowia psychicznego, jego determinantach i zagrożeniach, a także wzmacnianiu zdrowia psychicznego według koncepcji salutogenetycznej i radzenia sobie ze stresem. Książka adresowana jest w szczególności do lekarzy, pielęgniarek, psychologów, pedagogów szkolnych, dyrektorów szkół i ośrodków szkolno-wychowawczych, nauczycieli, a także studentów kierunków przygotowujących do tych zawodów. Będzie również cennym źródłem informacji na temat wzmacniania zdrowia psychicznego dla wielu innych grup zawodowych, a także dla indywidualnego odbiorcy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Podr.BG 61 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej