Pedagodzy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(20)
Forma i typ
Książki
(20)
Poradniki i przewodniki
(8)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Publikacje naukowe
(8)
Publikacje fachowe
(7)
Dostępność
dostępne
(13)
tylko na miejscu
(3)
wypożyczone
(3)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(8)
Filia Starówka
(4)
Filia Gosławice
(2)
Filia Chorzeń
(1)
Filia Medyczna
(2)
Czytelnia dla Dorosłych
(4)
Autor
Alochno-Janas Anna
(1)
Bac Aneta
(1)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(1)
Bobulska Dominika
(1)
Brophy Jere E
(1)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(1)
Edwards Allison
(1)
Ejzenchart-Wojkiewicz Mariola
(1)
Fopka-Kowalczyk Małgorzata
(1)
Green Gina
(1)
Jędrzejko Mariusz
(1)
Kaleta Tadeusz (1953- )
(1)
Karolak Wiesław (1949- )
(1)
King Bruce M
(1)
Kohut Dorota
(1)
Kokocińska Agata
(1)
Kowalski Mirosław (pedagog)
(1)
Kruszewski Krzysztof (1939-2015)
(1)
Kwak Magdalena
(1)
Lewczuk Dorota
(1)
Luce Stephen C. (1950- )
(1)
Maurice Catherine
(1)
Mikołajczyk Małgorzata (pedagog)
(1)
Minium Edward W. (1917- )
(1)
Pawłowicz Beata (1965- )
(1)
Preuss Agata
(1)
Rosik Paweł (1959- )
(1)
Röhner Roel
(1)
Siemion Magdalena
(1)
Sieradzka-Baziur Bożena
(1)
Sikorski Wiesław (psycholog)
(1)
Srebnicki Tomasz (1979- )
(1)
Wenke Hans
(1)
Wilczek-Rużyczka Ewa
(1)
Zagajewski Tomasz
(1)
Zakrzewska Marzenna
(1)
Zaniewska Dorota (pedagog)
(1)
Zygmunt Ewa
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Ślusarska Monika
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(18)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(20)
Język
polski
(20)
Odbiorca
Dzieci
(10547)
6-8 lat
(7303)
9-13 lat
(4945)
0-5 lat
(4694)
Młodzież
(2949)
Pedagodzy
(20)
14-17 lat
(2156)
Szkoły wyższe
(603)
Dorośli
(329)
Lekarze
(211)
18+
(204)
Rodzice
(196)
Szkoły podstawowe
(188)
Studenci
(114)
Szkoły średnie
(111)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(76)
Prawnicy
(61)
Nauczyciele
(56)
Szkoły ponadgimnazjalne
(44)
Lekarze rodzinni
(43)
Fizjoterapeuci
(35)
Kardiolodzy
(31)
Klasa 1.
(31)
Kobieta
(29)
Poziom podstawowy
(28)
Chirurdzy
(26)
Aplikanci
(22)
Klasa 2.
(21)
Menedżerowie
(21)
Klasa 3.
(20)
Psycholodzy
(20)
Przedsiębiorcy
(19)
Lekarze specjaliści
(18)
Gimnazja
(16)
Pediatrzy
(16)
Pracownicy samorządowi
(16)
Radcy prawni
(16)
Adwokaci
(15)
Dziewczęta
(15)
Licea
(15)
Ratownicy medyczni
(15)
Terapeuci zajęciowi
(15)
Urzędnicy
(15)
Interniści
(14)
Pracownicy naukowi
(14)
Przedszkola
(14)
Inżynierowie
(13)
Ortopedzi
(13)
Szkoły ponadpodstawowe
(13)
Sędziowie
(13)
A1 (poziom biegłości językowej)
(12)
Klasa 4.
(12)
Położne
(12)
Chorzy
(11)
Farmaceuci
(11)
Ginekolodzy
(11)
Księgowi
(11)
Logopedzi
(11)
Onkolodzy
(11)
Klasa 6.
(10)
Prokuratorzy
(10)
A2 (poziom biegłości językowej)
(9)
Elektrycy
(9)
Nauczanie początkowe
(9)
Poziom średniozaawansowany
(9)
Psychoterapeuci
(9)
Weterynarze
(9)
Mężczyzna
(8)
Opiekunowie medyczni
(8)
Policjanci
(8)
Pracownicy socjalni
(8)
Radiolodzy
(8)
Technikum
(8)
Diabetolodzy
(7)
Dietetycy i żywieniowcy
(7)
Ekonomiści
(7)
Kosmetolodzy
(7)
Neurolodzy
(7)
Pulmonolodzy
(7)
Dermatolodzy
(6)
Kosmetyczki i kosmetycy
(6)
Osoby w wieku starszym
(6)
Poziom rozszerzony
(6)
Psychiatrzy
(6)
Reumatolodzy
(6)
Bibliotekarze
(5)
Chłopcy
(5)
Klasa 5.
(5)
Klasa 7.
(5)
Nauczyciele języka polskiego
(5)
Nauczyciele przedszkoli
(5)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(5)
Pielęgniarki
(5)
Rehabilitanci
(5)
Szkoły zawodowe
(5)
Dietetycy
(4)
Doradcy podatkowi
(4)
Dziennikarze
(4)
Epidemiolodzy
(4)
Klasa 8.
(4)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Dzieci
(5)
Uczucia
(3)
Arteterapia
(2)
Autyzm
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Leczenie
(2)
Metody nauczania
(2)
Młodzież
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Stres
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Animaloterapia
(1)
Antonovsky, Aaron (1923-1994)
(1)
Bajkoterapia
(1)
Behawioryzm
(1)
Choreoterapia
(1)
Chorzy przewlekle
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Ciało ludzkie
(1)
Cierpienie
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Cyfrowi tubylcy
(1)
Dopalacze (substancje odurzające)
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja leśna
(1)
Etologia
(1)
Etyka
(1)
Etyka seksualna
(1)
Fizjoterapia dziecięca
(1)
Hobfoll, Stevan E. (1951- )
(1)
Internet
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
Konflikt rodzinny
(1)
Konflikt szkolny
(1)
Kontrola emocjonalna
(1)
Korekcja mowy
(1)
Kształcenie
(1)
Las
(1)
Lazarus, Richard Stanley (1922-2002)
(1)
Leki
(1)
Leki produkowane nielegalnie
(1)
Leki sprzedaży pozaaptecznej
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Muzykoterapia
(1)
Mózg
(1)
Młodzież trudna
(1)
Narkomania dzieci i młodzieży
(1)
Narkotyki
(1)
Narracja
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie papieskie
(1)
Neuronauka poznawcza
(1)
Osoby uzależnione od Internetu
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Osoby z niepełnosprawnością ruchową
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika rodziny
(1)
Plan daltoński
(1)
Profilaktyka zdrowotna
(1)
Przedszkola leśne
(1)
Przestępstwa narkotykowe
(1)
Przyroda
(1)
Psychologia nauczania
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Psychometria
(1)
Psychoterapia
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rodzina
(1)
Rozmowa
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Salutogeneza
(1)
Samobójstwo
(1)
Samookaleczenie
(1)
Smartfon
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Statystyka
(1)
Substancje psychoaktywne
(1)
Systemy rodzinne
(1)
Szkolnictwo
(1)
Techniki samopomocy
(1)
Teologia katolicka
(1)
Terapia rodzinna
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Terminologia
(1)
Uczniowie
(1)
Uzależnienie (nałóg)
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Wirus SARS-CoV-2
(1)
Wychowanie
(1)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Zaburzenia związane z używaniem środków uzależniających i odurzających
(1)
Zachowanie uzależniające
(1)
Zdrowie psychiczne
(1)
Śmierć bliskiej osoby
(1)
Temat: czas
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Europa
(1)
Gatunek
Poradnik
(10)
Podręcznik
(5)
Opracowanie
(3)
Opowiadania i nowele
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(9)
Edukacja i pedagogika
(8)
Medycyna i zdrowie
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Językoznawstwo
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
20 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Terapia zajęciowa : kompendium / redakcja naukowa dr hab. n. med. Aneta Bac, prof. AWF Kraków ; [redaktor merytoryczny: Monika Ślusarska]. - Wydanie II poprawione i rozszerzone. - Warszawa : PZWL, 2023. - XVII, [1], 184 strony : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
Na stronie tytułowej i okładce: Patronat merytoryczny Komitet Rehabilitacji, Kultury Fizycznej i Integracji Społecznej PAN.
Bibliografie, netografie przy pracach. Indeks.
W książce przedstawiono obszary pracy i kompetencje terapeuty zajęciowego umożliwiające prowadzenie terapii zajęciowej w zakresie szeroko pojętej adaptacji zajęć i środowiska do potrzeb konkretnej osoby w taki sposób, aby dać jej możliwość uczestnictwa w zajęciach dla niej istotnych i ważnych, a tym samym przeciwdziałać dyskryminacji i wykluczeniu społecznemu. Zawarto teoretyczne podstawy terapii zajęciowej oraz w przystępnej i syntetycznej formie omówiono możliwości i sposoby pracy z pacjentami w zależności od stwierdzonego schorzenia lub grupy wiekowej. Obecna edycja została poprawiona i wzbogacona o nowe treści, między innymi: analizę przykładowego modelu procesu terapii zajęciowej CPPF, nowe testy oceny sprawności kończyny górnej, systemy kwalifikacji w pediatrii i geriatrii, przykładowe formy praktycznych zajęć w arteterapii, choreoterapii i muzykoterapii. Publikacja przedstawia treści zgodne ze standardami szkolenia i pracy terapeuty zajęciowego w Unii Europejskiej. Aktualne wydanie jest kompendium wiedzy dla studentów kierunków terapia zajęciowa oraz fizjoterapia. Będzie również przydatne dla psychologów, pedagogów i asystentów osoby niepełnosprawnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Medyczna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 615.8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy niektórych rozdziałach.
Dydaktyka to jedna z najważniejszych nauk pedagogicznych w procesie kształcenia kandydatów na nauczycieli. Przyszły nauczyciel w trakcie studiowania dydaktyki rozumianej jako teoria kształcenia (nauczania – uczenia się i wychowania) powinien zdobyć podstawowe wiadomości i umiejętności dotyczące formułowania celów kształcenia, stosowania zasad, metod, form i środków dydaktycznych. Bardzo liczne przypisy w książce umożliwiają Czytelnikowi samodzielną weryfikację przedstawionych poglądów i twierdzeń, a pragnącym pogłębić problematykę - sięgnąć do odpowiedniej literatury.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Dzisiaj)
Bibliografia na stronach 254-269. Indeksy.
Autor konkretnie i prosto przedstawia zasady, sposoby i strategie motywowania uczniów do nauki. Pokazuje, jak w tym celu wykorzystać zarówno motywację wewnętrzną uczniów jak i nagrody zewnętrzne. JERE BROPHY, znany w świecie profesor psychologii i edukacji, zaangażowany w wielu projektach z zakresu psychologii uczenia się i nauczania, odpowiada na pytania: jak pracować nad motywacją każdego ucznia w klasie, nad nabywaniem przez niego zaufania do siebie jako uczącego się, jak dostosowywać strategie motywacyjne do różnic indywidualnych i grupowych oraz przypadków "trudnych", jak sytuować je w planowaniu lekcji, aranżacji grup i przestrzeni, dobieraniu stylu nauczania i oceniania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Miejsce wydania na podstawie serwisu e-ISBN.
Kiedy czujemy się zestresowani, zagrożeni albo przytłoczeni emocjami - nasz mózg przełącza się w jeden z trzech trybów alarmowych: walka, ucieczka, zamrożenie. Autorka to trzy typy reagowania nazywa powodzią emocjonalną. Powódź potrafi dosięgnąć każdego, a szczególnie bezbronni bywają najmłodsi. Jeśli mamy za sobą traumatyczne doświadczenia życiowe i mniej korzystne genetyczne wyposażenie, będziemy jeszcze bardziej podatni na tonięcie i zranienia. Ale jest dobra wiadomość: bez zbędnych słów czy interwencji, możemy wyratować dziecko z powodzi i szybko opatrzyć małe rany. Wystarczy, że zaczniemy korzystać z pięciu zmysłów."Trafiony, zatopiony!" jest książką opartą na neuronauce i czułej akceptacji. To niezbędny dodatek do bajek psychoedukacyjnych: "Marcysia czuje za dużo" i "Diego czuje za mocno".W książce znajdziesz: krótkie przykłady, jak rozmawiać z dzieckiem i z miłością wyznaczać granice, ćwiczenia, inspiracje i pytania, które pomogą ci zaaplikować teorię. Przyjrzysz się również swojemu zdrowiu psychicznemu i dzieciństwu. Autorka dedykuje książkę nauczycielom, rodzicom, psychologom i pedagogom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Starówka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteczka profesjonalnego nauczyciela)
Dodatek: Zmieniona ustawa o przeciwdziałania narkomanii (Dziennik Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej Warszawa 2015).
Książka rzeczowo i przystępnie omawia kwestię, jak współczesna szkoła powinna radzić sobie z konfliktami, a także jak powinno przeprowadzać się mediacje. Drugą część książki stanowi rozdział poświęcony substancjom psychoaktywnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 187-190.
Dzieciństwo kojarzy nam się z bezpieczeństwem. Z beztroskim światem zabawy, chronionym przez dorosłych, w którym nic złego nie może się zdarzyć. Czasem jednak codzienność i poczucie bezpieczeństwa zaczynają się niepokojąco chwiać. Ma to miejsce zwłaszcza w sytuacjach, gdy w rodzinie dzieje się inaczej niż dotychczas. Pojawiają się wtedy stawiane przez dzieci pytania, na które dorośli nie umieją lub boją się odpowiadać. No bo jak powiedzieć prawdę? I czy w ogóle trzeba? I jak to zrobić, żeby nie zabolało...?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Chorzeń
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 II (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 285-296.
Przedstawiona pozycja to kolejna, jakże udana publikacja z serii dotyczącej problemów narkomanii autorstwa uznanych badaczy problematyki przestępczości, zaburzeń i uzależnień. Koordynujący serię, wybitny znawca tematyki uzależnień, z ogromną determinacją, systematycznie prowadzi badania empiryczne i prezentuje problematykę narkotykową, dopalaczy, przestępczości narkotykowej jako jednych z największych zagrożeń. Kolejna praca pod względem struktury przemyślana. Dobór tematyki i sposób prezentowania zasługują na wysoką ocenę. Praca zawiera bardzo duże walory poznawcze, napisana została bardzo czytelnym językiem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Podr.BG 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Arteterapia dla dzieci i młodzieży : scenariusze zajęć / Wiesław Karolak. - Wydanie I. - Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019. - 173 strony : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach [165]-173.
Arteterapia dla dzieci i młodzieży. Scenariusze zajęć może stanowić cenną pomoc dla nauczycieli, pedagogów, metodyków, arteterapeutów oraz studentów wielu specjalności pedagogicznych, edukacji artystycznej i arteterapii. Z tej publikacji, jak z przewodnika, mogą korzystać wszyscy, którzy prowadząc różne grupy zajęć, poszukują prostych i atrakcyjnych metod pracy, dających uczestnikom radość tworzenia i zwiększających efektywność działań twórczych. Książka składa się z dwóch części. Pierwsza ma charakter teoretyczny i wprowadzający - pozwala na poszerzenie i usystematyzowanie wiedzy dotyczącej arteterapii. Natomiast część druga zawiera scenariusze zajęć wraz z dokumentacją fotograficzną, ujęte w trzech blokach tematycznych: Zmysły, Cztery pory roku i Interakcje. Uczestnikami proponowanych warsztatów mogą być dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym oraz młodzież licealna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Gosławice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 663-669. Indeksy.
Książka dla studentów, którzy chcą się uczyć i dla wykładowców, którzy uczyć lubią. Przygotowana z myślą nie tylko o psychologii i pedagogice, ale też socjologii, psychiatrii społecznej, naukach o zarządzaniu. Metody opisu i wnioskowania statystycznego przedstawiane są od podstaw, w przystępny sposób, tak aby do ich przyswojenia wystarczyła elementarna znajomość matematyki. Podręcznik zawiera liczne ułatwienia dydaktyczne - pytania typu: co powinieneś umieć po przeczytaniu tego rozdziału?, marginalia z definicjami pojęć, bloki rozszerzające dla zaawansowanych, podsumowania, słowa kluczowe na końcu rozdziałów oraz bogaty zestaw zadań i problemów do samodzielnego rozwiązania ilustrujących istotę przedstawionych metod oraz pokazujących możliwości interpretacji otrzymanych wyników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 337-358.
Miłość rodzicielska jest miłością bezwarunkową, a jej kształt wyznacza oddanie i poświęcenie, tym większy więc strach i niepokój, gdy coś idzie nie tak, gdy rozwój malucha nie podąża utartymi ścieżkami. Jednak w przekonaniu Autorek Dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych… współcześni rodzice nie są już tak bezbronni jak jeszcze kilkanaście lat temu; do swej dyspozycji mają potężny arsenał, jaki podsuwa im rozwój nauk, tak humanistycznych, jak i przyrodniczych, czyniący z wiedzy o rozwoju naukę interdyscyplinarną. Psychologia, pedagogika, logopedia czy muzykologia jednoczą siły, by stworzyć spójny obraz małego człowieka – w ten oto sposób powstała książka, nie będąca niczym innym jak zapisem codziennych zmagań i wieloletnich doświadczeń w pracy nad terapią dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych, prowadzoną w Ośrodku Edukacyjno-Rehabilitacyjno-Wychowawczym w Ustroniu. Wobec mnogości zagadnień Autorki wybierają kilka, w ich ocenie szczególnie reprezentatywnych, by na ich przykładzie pokazać możliwe formy terapii, a także, co jest szczególnie ważne, by ułatwić współpracę na linii terapeuta – rodzic, przy czym ten drugi ujmowany jest jako „najważniejszy z terapeutów”
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 147-159.
Ukazanie się książki sprawia mi radość również z tego powodu, że jest ona przede wszystkim bardzo pożytecznym kompendium. Mimo niewielkich rozmiarów daje przegląd niemalże wszystkich, także najbardziej „egzotycznych”, typów zooterapii. Ze zrozumiałych względów Autorka najwięcej miejsca poświęciła terapii z udziałem psa domowego. Ten najdawniejszy towarzysz człowieka jest najbardziej z nim związany, spełnia wiele funkcji, sprawdza się również najlepiej wśród zwierząt jako pomocniczy terapeuta. Ponadto książka zawiera niezbędną podbudowę dotyczącą zachowania się (behawioru) zwierząt, a także nie pomija problemu dobrostanu zwierzęcych terapeutów, które w swojej służbie narażone są na urazy i wymagają specjalnego, nie przedmiotowego traktowania. Książka Agaty Kokocińskiej jest napisana przystępnie, aczkolwiek posiada odniesienia do literatury naukowej, które mogą być przydatne w dalszych studiach nad zagadnieniem. Pozycja ta jest ze wszech miar godna polecenia dla wszystkich Czytelników, którzy chcą lepiej zrozumieć zwierzęta i ich rolę w świecie człowieka. Z przedmowy dr. hab. Tadeusza Kalety, prof. SGGW Książka jest kompendium wiedzy dla wszystkich, którzy chcą zobaczyć w zwierzęciu terapeutę, nauczyciela i opiekuna. Chcą z nim znaleźć wspólny język, aby terapia była korzystna i przyjemna zarówno dla pacjenta, terapeuty, jak i samego zwierzęcia. Z recenzji dr inż. Małgorzaty Maśko
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 MN (1 egz.)
Książka
W koszyku
Modele zachowań oraz współpraca z dziećmi autystycznymi : poradnik dla rodziców i osób profesjonalnie zajmujących się problemem / pod redakcją Catherine Maurice ; współpraca Gina Green, Stephen C. Luce. - Wydanie 2., poprawione. - Warszawa : Fundacja "Adama" Fundacja na Rzecz Dzieci Autystycznych, 2007.Każde dziecko potrzebuje miłości i zrozumienia, każde ma swój dziecięcy świat. Wśród wszystkich dzieci, są takie, którym zwyczajna miłość nie wystarczy, aby ich świat był wesoły i kolorowy. Potrzebują pomocy. Niektórzy niosą ją im z wyboru, inni z miłości do własnych dzieci. Jednak mają ten sam cel, aby dzieci mogły żyć normalnie... - 523 strony : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia przy rozdziałach.
Każde dziecko potrzebuje miłości i zrozumienia, każde ma swój dziecięcy świat. Wśród wszystkich dzieci, są takie, którym zwyczajna miłość nie wystarczy, aby ich świat był wesoły i kolorowy. Potrzebują pomocy. Niektórzy niosą ją im z wyboru, inni z miłości do własnych dzieci. Jednak mają ten sam cel, aby dzieci mogły żyć normalnie...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wspomaganie rozwoju dziecka w spektrum autyzmu : poradnik dla rodziców i terapeutów / Małgorzata Mikołajczyk. - Wydanie 2. - Warszawa : Difin, 2023. - 173, [1] strona : fotografie, ilustracje ; 22 cm.
(Engram)
Bibliografia na stronach 172-173.
Wydanie 2 zawiera nowe spojrzenie na autyzm. Treści zapewniają głęboką perspektywę, która dodaje nadziei i podnosi na duchu specjalistów i członków rodziny, ukazując autyzm nie jako straszliwą niepełnosprawność, lecz jako niezwykły wymiar człowieczeństwa. Treści mogą stać się postulatem niezbędnych zmian w naszym postrzeganiu osób z autyzmem oraz udzielaniu im pomocy przez wsparcie i akceptację. W poradniku przedstawiono m.in.: - metody wsparcia terapeutycznego, które są stosowane i akceptowane przez profesjonalnych terapeutów zajmujących się tematem rozwoju w spektrum autyzmu; - znaczenie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i rodziny; - analizy indywidualnych przypadków (np. zaburzenia przystosowania społecznego, niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym). Publikacja skierowana jest do pedagogów, psychologów, terapeutów-rewalidatorów, psychologów-terapeutów, rodziców i opiekunów dzieci autystycznych, studentów pedagogiki specjalnej i wczesnego wspomagania rozwoju dziecka oraz ośrodków interwencji. Spis treści: Wstęp Podziękowanie Rozdział 1. Autyzm dziecięcy - charakterystyka odmienności rozwojowych 1.1. Kryteria diagnostyczne autyzmu w obowiązujących w świecie klasyfikacjach zaburzeń psychicznych 1.2. Charakterystyka stanów ze spektrum autyzmu oparta na kryteriach diagnostycznych ICD-10. Triada autystyczna 1.3. Objawy mogące świadczyć o rozwoju dziecka w spektrum autyzmu. Pierwsze lata życia 1.4. Charakterystyka odmienności rozwojowych w zespole Aspergera, jako jednego ze stanów w autyzmie, oparta na kryteriach diagnostycznych zawartych w ICD-10 1.5. Objawy mogące świadczyć o istnieniu odmienności rozwojowych charakterystycznych dla zespołu Aspergera u dziecka w kolejnych okresach rozwojowych Rozdział 2. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w spektrum autyzmu. Zasady pracy oraz metody terapeutyczne dostosowane do odmienności rozwojowych 2.1. Specyfika wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i rodziny 2.2. Znaczenie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka dla skuteczności oddziaływań terapeutycznych względem dzieci w spektrum autyzmu 2.3. Zasady postępowania terapeutycznego względem dzieci rozwijających się ze spektrum autyzmu w zależności od istniejących dysfunkcji rozwojowych 2.4. Przegląd metod terapeutycznych stosowanych w terapii osób z odmiennościami rozwojowymi w spektrum autyzmu Rozdział 3. Analiza indywidualnych przypadków Podsumowanie Zakończenie Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Starówka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wychowanie dzieci zawsze niesie za sobą wiele wyzwań. W współczesnych przesiąkniętych technologią czasach doszło jeszcze jedno – wirtualna rzeczywistość, w której dzisiejsze dzieci i nastolatki czują się jak ryby w wodzie. Ale czeka tam też na nie mnóstwo pułapek, podobnie jak w życiu realnym. Jak uchronić przed nimi dzieci? Cyfrowe dzieci, to książka, dzięki której dowiesz się, jak do dzieci mówić, a także jak ich słuchać, czyli jak z dzieckiem efektywnie… rozmawiać. Dobre rozmowy mogą bowiem pomóc ustrzec dzieci przed wieloma zagrożeniami, m.in. przed uzależnieniami. Rozmowa może być też lekarstwem. Rodzic, który umie słuchać i akceptować to, co dziecko przeżywa, może ochronić je przed rozwojem depresji, anoreksji, powstrzymać przed podejmowaniem prób samobójczych, samookaleczaniem się, a nawet zahamować rozwój zaburzeń osobowości typu borderline. A co, jeśli nie tylko dzieci, ale i rodzice zamieszkali w cyfrowym świecie? Dopiero kiedy sami przetniemy „pępowinę” łączącą nas ze smartfonami, nasze dzieci też to zrobią. Warto dowiedzieć się, co możemy zyskać na tym, że zaczniemy częściej wyłączać telefon lub laptop. A ta książka jest próbą odpowiedzi i na to pytanie. [okładka]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Starówka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Lasoterapia z dziećmi / Agata Preuss, Dorota Zaniewska ; [projekt graficzny, ilustracje: Dominika Bobulska]. - Wydanie I. - Bielsko-Biała : Dragon, copyright 2022. - 222, [2] strony : fotografie, ilustracje ; 22 cm.
Bibliografia na stronie 222.
Poradnik dla rodziców, nauczycieli i pedagogów, którzy w pracy z dziećmi chcą korzystać z możliwości, jakie dają las i terapia lasem. Z książki dowiemy się: - czym są leśne przedszkola i leśne place zabaw - na czym polega rodzicielstwo bliskie naturze - jak zaplanować leśne aktywności z dziećmi, by były zarówno interesujące dla najmłodszych, jak i spełniały funkcję edukacyjną oraz terapeutyczną Poradnik zawiera inspiracje do wycieczek indywidualnych i zajęć grupowych, ćwiczenia, które można wykorzystać podczas pracy z dziećmi w lesie, oraz podpowiedzi, jak przygotować się do leśnych wypraw, by były bezpieczne i komfortowe dla wszystkich uczestników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Starówka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka poza częścią opisową, dotyczącą samego systemu, opowiada wiele o sposobach wdrażania go w codziennej pracy nauczyciela. Jest pełna opisów praktycznych rozwiązań, które w powiązaniu z merytoryczną podbudową wyjaśnia wiele wątpliwości z jakimi spotyka się nauczyciel, podejmując się pracy według pedagogiki wywodzącej się z idei edukacyjnych Helen Parkhurst. Duża liczba załączników, tabel, zdjęć to porcja gotowych rozwiązań, narzędzi i podpowiedzi dla tych wszystkich, którzy ten system wybrali w swojej pracy z dziećmi. Jest to również doskonały podręcznik dla studentów i pedagogów praktyków, którzy chcą poszerzać swój zasób wiedzy pozwalający udoskonalać warsztat pracy. Osobowości autorów, ich doświadczenie, merytoryczna opieka reformatorów polskiej oświaty oraz atrakcyjna forma edytorska, jaką uzyskała ta publikacja to dodatkowe atuty tej książki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Medyczna
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 144.
Podręcznik na temat teologi ciała Jana Pawła II, skierowany głównie do młodzieży, Młodzi czytelnicy, rodzice, wychowawcy i katecheci dowiedzą się w prosty i zrozumiały sposób, co Jan Paweł II mówił o miłości, seksualności i cielesności człowieka. To wszystko napisane zostało przystępnym językiem, wzbogacone niezwykłą szatą graficzną. Liczne ilustracje, lustro czy ćwiczenia praktyczne - to tylko niektóre atrakcje, które stanowią o tym, że to książka niezwykła i wyjątkowa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Podr.BG 2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wokół Rodziny)
Bibliografia na stronach 259-281.
Książka dotyczy ważnego zagadnienia związanego z pedagogiczną terminologią w pedagogice rodziny. Każde pojęcie, jak czytamy we Wstępie, stanowi odzwierciedlenie obiektu i zwykle jest polisemantyczną strukturą językową, która jest kształtowana w trakcie rozwoju języka. Pojęcia są werbalizowane za pomocą znaków językowych. Wyrazem pojęć naukowych są terminy specjalistyczne. W literaturze naukowej pedagogiki rodziny wiele podstawowych terminów jest różnie ujmowanych, nadaje im się szerszy lub bardzo wąski zakres treści; występuje także zjawisko tautologii lub niejednoznaczności itp. Jednocześnie brak jest rzetelnych opracowań dotyczących terminologii pedagogiki rodziny. Z uznaniem więc należy przyjąć książkę pod naukową redakcją Bożeny Sieradzkiej-Baziur, poświęconą problematyce terminologii występującej w pedagogice rodziny. Autorzy poszczególnych opracowań wskazali na dużą złożoność terminologiczną pedagogiki rodziny w ujęciu teoretycznym i opisowym. Struktura pracy jest przejrzysta, logiczna, książka ma charakter interdyscyplinarny. Z recenzji prof. dr hab. Jadwigi Izdebskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Brak informacji o dostępności: sygn. Podr.BG 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Gosławice
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 143-[156].
Kompendium wiedzy na temat zdrowia psychicznego, jego determinantach i zagrożeniach, a także wzmacnianiu zdrowia psychicznego według koncepcji salutogenetycznej i radzenia sobie ze stresem. Książka adresowana jest w szczególności do lekarzy, pielęgniarek, psychologów, pedagogów szkolnych, dyrektorów szkół i ośrodków szkolno-wychowawczych, nauczycieli, a także studentów kierunków przygotowujących do tych zawodów. Będzie również cennym źródłem informacji na temat wzmacniania zdrowia psychicznego dla wielu innych grup zawodowych, a także dla indywidualnego odbiorcy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Podr.BG 61 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej