Sorting
Source
Katalog księgozbioru
(25)
Form of Work
Książki
(25)
Poradniki i przewodniki
(7)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Status
available
(18)
unavailable
(8)
only on-site
(2)
Branch
Wypożyczalnia Główna
(16)
Filia Starówka
(1)
Filia Siódemka
(3)
Filia Gosławice
(4)
Filia Chorzeń
(1)
Filia Medyczna
(1)
Czytelnia dla Dorosłych
(2)
Author
Baker Jed‏
(3)
Bochenek Emilia
(2)
Grandin Temple (1947- )
(2)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(2)
Kasprzyk Agnieszka (tłumaczka)
(2)
Kuczkowski Jerzy
(2)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(2)
Okuniewski Juliusz
(2)
Sher Barbara
(2)
Aquilla Paula (1963- )
(1)
Ayres A. Jean (1920-1988)
(1)
Ball James (1962- )
(1)
Błeszyński Jacek J
(1)
Duchniewicz Joanna
(1)
Duchniewicz Przemysław
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Jaroszewski Karol
(1)
Johnson Maggie (1955- )
(1)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(1)
Krajewska Małgorzata (neurologopeda)
(1)
Kranowitz Carol Stock
(1)
Kwasiborska-Dudek Joanna
(1)
Mańkowska Beata
(1)
Milewski Stanisław
(1)
Milewski Stanisław (1956- )
(1)
Myers Jennifer McIlwee
(1)
Neborsky Robert J
(1)
Niesłuchowski Wiesław
(1)
Orlikowska Aleksandra (fizjoterpeuta)
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Reitman Junhua
(1)
Roberts Jacqueline
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Sutton Shirley (1953- )
(1)
Szabuniewicz Stanisław
(1)
Sørensen Patricia
(1)
Ten Have-de Labije Josette
(1)
Truszkowska-Wojtkowiak Maria
(1)
Wilde Kate
(1)
Williams Katrina (pediatra)
(1)
Wójcik-Topór Paulina
(1)
Yack Ellen (1956- )
(1)
Zajączkowski Ryszard (1961- )
(1)
Zbróg Anna
(1)
Year
2020 - 2025
(11)
2010 - 2019
(14)
Time Period of Creation
2001-
(13)
2001
(1)
Country
Poland
(25)
Language
Polish
(25)
Audience Group
Rodzice
(6)
Logopedzi
(3)
Nauczyciele
(3)
Psychoterapeuci
(2)
Dzieci
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Nastolatki
(1)
Neurologopedzi
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Wychowawcy
(1)
Subject
Dziecko autystyczne
(10)
Autyzm
(5)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(5)
Dziecko
(4)
Logopedia
(3)
Wczesna interwencja
(3)
Dzieci
(2)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Gniew
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Młodzież
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Terapia logopedyczna
(2)
Trening umiejętności społecznych
(2)
Wychowanie
(2)
Zaburzenia mowy
(2)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Afazja
(1)
Choroby dziecięce
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Dziecko z mutyzmem wybiórczym
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Dziecko z zaburzeniami psychicznymi
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Foniatria
(1)
Gimnastyka lecznicza
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Gry i zabawy
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Język dziecka
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Kręgosłup
(1)
Logopedia dziecięca
(1)
Mechanizmy obronne (psychologia)
(1)
Mowa
(1)
Mutyzm wybiórczy
(1)
Młodzież z mutyzmem wybiórczym
(1)
Nauczanie
(1)
Neonatologia
(1)
Neurobiologia
(1)
Neurologia dziecięca
(1)
Osobowość
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Pediatria
(1)
Pomoc psychologiczna
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Przywiązanie (psychologia)
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychoterapia krótkoterminowa
(1)
Samokontrola
(1)
Stres
(1)
Stres zawodowy
(1)
Terapia psychodynamiczna
(1)
Terapia zabawą
(1)
Trauma
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wspomaganie rozwoju
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Zaburzenia autystyczne
(1)
Zaburzenia nerwicowe
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Zachowanie
(1)
Zapobieganie
(1)
Świadczenia zdrowotne
(1)
Subject: time
2001-
(1)
Genre/Form
Poradnik
(9)
Podręcznik
(5)
Case study (studium przypadku)
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opracowanie
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Domain
Psychologia
(10)
Edukacja i pedagogika
(7)
Medycyna i zdrowie
(6)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Językoznawstwo
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Rozwój osobisty
(1)
25 results Filter
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Tytył oryginalny: "The social skills picture book : teaching play, emotion, and communication to children with autism" 2001.
Bibliografia strona 198.
Na książkę "Ilustrowany podręcznik umiejętności społecznych" składają się zestawy specjalnie przygotowanych zdjęć, na których dzieci krok po kroku demonstrują rozmaite umiejętności społeczne. Forma podobna do komiksu umożliwia uczniom wykorzystanie atutów postrzegania wzrokowego i dzięki temu ułatwia skupienie uwagi oraz zrozumienie przedstawionych treści. Kolorowe fotografie ukazują „dobry” oraz „zły” sposób zachowania się w każdej sytuacji, a także pozytywne i negatywne skutki danego postępowania. "Ilustrowany podręcznik umiejętności społecznych" został zaprojektowany tak, by nauczyciel lub rodzic mógł strona po stronie wiele razy omawiać każdy etap zdobywania danej umiejętności. Dzieci mogą następnie samodzielnie lub w grupie odgrywać poszczególne umiejętności, aż do chwili gdy będą się czuły wystarczająco pewnie, by przećwiczyć je w codziennych interakcjach. Książka ta uczy takich ważnych umiejętności, jak:nienaruszanie przestrzeni innych osób, rozpoczynanie i podtrzymywanie rozmowy, dołączanie do zabawy, dzielenie się osiąganie kompromisu, czekanie na swoją kolej w zabawie, radzenie sobie z przegraną, zachowanie spokoju, akceptowanie odmowy, próbowanie nowych rzeczy, radzenie sobie z dokuczaniem i wielu innych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Filia Gosławice
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronach 189-191.
Książka zawiera opisy technik wypracowanych w ciągu wielu lat badań nad motywacją i zachowaniem dzieci. Jej autor, dr Jed Baker, wyposaża rodziców i opiekunów w narzędzia, dzięki którym: zaakceptują i docenią swoje dzieci, aby stworzyć z nimi dobrą relację; dowiedzą się, jak uspokajać podopiecznych i nie załamywać rąk, gdy ich zachowanie wymyka się spod kontroli; nauczą się tworzyć plany zapobiegawcze dla powtarzających się problemów, aby można było nie dopuścić do kolejnych wybuchów złości.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Filia Chorzeń
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Filia Siódemka
There are copies available to loan: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografie, netografie przy większości rozdziałów.
W swoim zwięzłym poradniku Temple Grandin omawia istotne kwestie dotyczące nauki w szkole, z którymi każdego dnia mierzą się dzieci z ASD oraz ich rodzice i nauczyciele. Autorka, znana propagatorka wiedzy o autyzmie, wskazuje, co jej zdaniem stanowi wyzwanie w obszarze edukacji. Najważniejsze z omawianych zagadnień to: uczenie osób z autyzmem myślenia różnego typu znaczenie wczesnej interwencji w kontekście szkolnym rozwijanie talentów u uczniów w spektrum autyzmu sposoby motywowania osoby z ASD stawianie wysokich wymagań uczniom w spektrum. Autorka wskazuje, co należy robić i czego należy unikać. Proponuje również praktyczne strategie oraz rozwiązania gotowe do zastosowania od razu. Wszystkie te porady opiera na własnym doświadczeniu jako osoby z autyzmem oraz na obszernych badaniach. Uważa, że edukacja dzieci z ASD powinna być skupiona wokół – zazwyczaj pomijanych – mocnych stron tych osób, tak aby uczniowie w spektrum mogli zaznaczyć swój wyjątkowy wkład w otaczającą ich rzeczywistość.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
All copies are currently on loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
Na okładce: małe kroki - duże zmiany, dodatkowe materiały online.
W książce kod QR z dostępem do materiałów online.
Bibliografia na stronach 350-351, netografia na stronach 311-312. Indeks.
Książka "Mutyzm wybiórczy". Zbiór ćwiczeń do wykorzystania przez rodziców i specjalistów zawiera gotowe strategie postępowania oraz arkusze ułatwiające zaplanowanie pomocy i śledzenie pozytywnych rezultatów. Materiały te można wykorzystać w pracy z dzieckiem lub nastolatkiem z mutyzmem wybiórczym w domu, w szkole albo w innym otoczeniu – zależnie od potrzeb i możliwości. Korzystając z wieloletniego doświadczenia, autorki – Maggie Johnson, uznana ekspertka w zakresie terapii mutyzmu wybiórczego, i Junhua Reitman, specjalistka zajmująca się szkoleniem rodziców – pokazują, jak dziecko może przezwyciężyć trudności dzięki wdrożeniu zaprezentowanych w książce ćwiczeń i strategii. Ćwiczenia są przeznaczone do wykonywania w trakcie codziennych rutynowych czynności w domu i szkole. Każde z nich zostało podzielone na sekwencje małych kroków, tak aby można było bez trudu śledzić postępy dziecka. Ćwiczenia odnoszą się do takich sytuacji społecznych, jak: korzystanie z toalety w szkole uczestniczenie w spotkaniach towarzyskich zabawa z rówieśnikami inicjowanie rozmowy zabieranie głosu w klasie i czynne uczestnictwo w lekcji wspólne posiłki z kolegami i koleżankami. Zbiór ten będzie nieocenioną pomocą dla rodziców, nauczycieli, logopedów, pedagogów, psychologów oraz innych specjalistów, a także dla każdej osoby, która poszukuje zestawu skutecznych narzędzi umożliwiających przezwyciężenie mutyzmu wybiórczego. Publikacja stanowi przydatne rozszerzenie książki Mutyzm wybiórczy. Kompendium wiedzy – przedstawia gotowe rozwiązania problemów, które zostały tam omówione. Małe kroki prowadzą do dużych zmian, lecz najtrudniejsze są początki. Ta książka pomoże Wam zrobić pierwszy krok.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
Terapia osób z afazją / Małgorzata Krajewska, Paulina Wójcik-Topór. - Wydanie I. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2025. - 191 stron : ilustracje ; 24 cm.
(Logopedia dla Praktyków)
Bibliografia na stronach 174-182. Indeks.
Logopedia dla Praktyków, czyli jakość, efektywność i terapia oparta na dowodach Afazja stanowi poważny problem logopedyczny, psychologiczny i społeczny. Ze względu na starzenie się społeczeństw i wzrost występowania chorób cywilizacyjnych stale zwiększa się zapotrzebowanie na rehabilitację i terapię neurologopedyczną, której podjęcie daje nadzieję na przełamanie trudności językowych i usprawnienie komunikacji osób z afazją. Niniejsza publikacja wychodzi naprzeciw tym potrzebom. Autorki proponują formy oddziaływania logopedycznego do praktycznego zastosowania w terapii zarówno objawów afazji – zaburzeń artykulacji, anomii, agramatyzmu czy zaburzeń rozumienia – jak i współwystępujących dysfunkcji poznawczych. Liczne przykłady ćwiczeń zainspirują logopedów, neurologopedów, studentów, a także wszystkie osoby wspierające pacjentów z afazją do tworzenia programów terapii uwzględniających indywidualne potrzeby podopiecznych. Afazja – zaburzenie rozpowszechnione wśród osób dorosłych i starszych oraz jeden z głównych przejawów ich niepełnosprawności – urasta do rangi wielkich problemów logopedycznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
All copies are currently on loan: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronach 249-275.
Trafna diagnoza wypalenia zawodowego, oparta na rzetelnym zrozumieniu jego istoty oraz determinant, zwiększa szansę skutecznej profilaktyki na wszystkich jej poziomach. Póki jednak sama istota wypalenia i mechanizmy jego rozwoju nie zostaną w pełni poznane, a spór wokół rozumienia pojęcia i postępujących objawów tego procesu nie zostanie rozstrzygnięty, trudno będzie wspierać osoby doświadczające wypalenia, a jeszcze trudniej - zapobiegać mu. Niniejsze opracowanie stanowi próbę ukazania z jednej strony aktualnego stanu wiedzy o wypaleniu zawodowym, szczególnie zaś podkreślenia obszarów zgodnych oraz różniących badaczy, z drugiej strony zmierza do pełniejszego wyjaśnienia zjawiska, przedstawiając istotne mechanizmy, na mocy których dochodzi do jego rozwoju.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia dla Dorosłych
Brak informacji o dostępności: sygn. Podr.BG 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia dla Dorosłych
Brak informacji o dostępności: sygn. Podr.BG 61 (1 egz.)
Book
In basket
(Logopedia XXI Wieku)
Bibliografia przy rozdziałach oraz na stronach 444-497. Indeksy.
Omówiono biologiczne podstawy mowy, medyczne źródła logopedii - foniatrię i podstawy audiologii, rozwój języka i jego funkcji w życiu płodowym, wpływ stanów chorobowych u noworodka na rozwój mowy, neurologiczne podstawy zaburzeń mowy u dzieci, zaburzenia mowy u dzieci z wadami genetycznymi, anatomię i fizjologię obwodowego i ośrodkowego narządu mowy, wybrane zagadnienia z anatomii i fizjologii układu stomatognatycznego, logopedyczne aspekty przerostu pierścienia chłonnego gardła, zaburzenia mowy w dysfagii, ankyloglosję jako przyczynę artykulacyjnych trudności, choroby nowotworowe głowy i szyi a zaburzenia mowy, rehabilitację głosu i mowy po operacjach krtani, anatomiczno-czynnościowe uwarunkowania mowy rozszczepowej, biologiczne podłoże zaburzeń mowy u osób z niepełnosprawnością intelektualną, biologiczne uwarunkowania rozwoju i zaburzeń mowy, biologiczne uwarunkowania rozwoju komunikacji - mowy i języka dzieci, rozwój mowy dziecka w świetle teratogennego wpływu alkoholu na jego rozwój pre- i postnatalny, neurobiologiczne podstawy mowy, zaburzenia mowy związane z wiekiem oraz specyficzne właściwości posługiwania się językiem przez osoby w wieku senioralnym.
Publikację przygotowano dzięki współpracy wybitnych polskich specjalistów z zakresu medycyny, psychologii, logopedii i językoznawstwa, co uczyniło ją opracowaniem daleko wykraczającym poza wiedzę podręcznikową. Zebrane w tomie teksty pretendują do miana profesjonalnych opracowań monograficznych, zawierających elementy precyzyjnej ekspertyzy, a także metodologię i wyniki autorskich badań naukowych na temat biomedycznych uwarunkowań rozwoju oraz zaburzeń mowy i języka. Prezentowana wiedza dotyczy przede wszystkim rozwoju komunikacji człowieka od stanu embrionalnego poprzez zaburzenia artykulacji i mówienia dziecka, potem człowieka dorosłego (m.in. ankyloglosja, mowa rozszczepowa, afazja, dysfagia, choroby nowotworowe głowy i szyi) aż po właściwości mowy i mówienia pacjentów w wieku senioralnym (nurt logopedii senioralnej). Co bardzo ważne, teksty odznaczają się precyzją anatomicznego i neurobiologicznego opisu, a wiele kwestii omówiono w kontekście najnowszych badań z zakresu psychologii dynamicznej oraz ostatnich osiągnięć neurolingwistyki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia, netografia na stronach 339-343.
Każde dziecko, niezależnie od tego, czy zdiagnozowano u niego autyzm, czy zespół Aspergera, lepiej poradzi sobie w życiu, jeśli będzie umiało dbać o higienę osobistą, radzić sobie ze stresem i prosić o pomoc. Rodzice i nauczyciele osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu mają znaczący wpływ na funkcjonowanie swoich wychowanków w świecie. Książka zawiera wiele konkretnych przykładów, jak rozwijać umiejętności ważne w codziennym życiu. Jennifer McIlwee Myers pisze z wyjątkowej perspektywy – zespół Aspergera rozpoznano u niej dopiero w wieku dorosłym, z kolei u jej brata autyzm zdiagnozowano jeszcze w dzieciństwie. Dzięki temu Czytelnik może utwierdzić się w przekonaniu, że świadome rozwijanie umiejętności życiowych u osób z autyzmem lub zespołem Aspergera jest bardzo ważne od najmłodszych lat.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
All copies are currently on loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
Integracja sensoryczna w autyzmie / Bożenna Odowska-Szlachcic. - Wydanie I, dodruk. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2021. - 296 stron : ilustracje, fotografie ; 24 cm.
(Biblioteka SI)
Bibliografia, netografia na stronach 247-253.
Książka ma charakter popularnego poradnika skierowanego do terapeutów SI, oligofrenopedagogów, psychologów, neurologopedów, logopedów i innych specjalistów pracujących z dziećmi z zaburzeniami neurorozwojowymi oraz do rodziców takich dzieci. Zawiera propozycje konkretnych, opartych na teorii integracji sensorycznej technik, ćwiczeń i strategii terapeutycznych, a także sposobów modyfikacji środowiska oraz sugestii dla opiekunów pod kątem domowego programu terapii. W aneksach umieszczono spis akcesoriów przydatnych podczas terapii – zabawek, pomocy i przedmiotów codziennego użytku. Czytelnik znajdzie tu także wykaz ogólnie dostępnych kwestionariuszy i skali do wczesnego wykrywania autyzmu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia, netografia na stronach 327-348. Indeks.
Publikacja ma charakter specjalistycznego, praktycznego przewodnika po wybranych zagadnieniach z kluczowych dyscyplin naukowych pokrewnych logopedii, takich jak medycyna okołoporodowa, neonatologia, foniatria, ortodoncja, neuropediatria oraz psychologia rozwojowa i kliniczna. Ułatwia zrozumienie istoty opóźnień i zaburzeń w różnych obszarach funkcjonowania dziecka w odniesieniu do rozwoju mowy i języka. Część praktyczna książki zawiera obserwacje, wnioski i sugestie wynikające z wieloletniego doświadczenia zawodowego autorki w pracy z dziećmi o szerokim spektrum zaburzeń komunikacji. Książka przeznaczona jest dla początkujących logopedów i neurologopedów, a także tych specjalistów, którzy chcą usystematyzować i wzbogacić swoją wiedzę oraz doskonalić warsztat pracy. Czytelnik znajdzie w niej konkretne narzędzia rozszerzające diagnozę logopedyczną. Dodatkowo liczne tabele, kalendarze wybranych funkcji rozwojowych oraz ilustracje pomogą w przyswajaniu i zapamiętywaniu treści.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
All copies are currently on loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka SI)
Bibliogr. s. 205-207.
Niniejsza książka jest przeznaczona dla terapeutów, nauczycieli przedszkoli i rodzin dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej (SPD). Autorka kładzie nacisk również na integrację społeczną i uwzględnia specjalne potrzeby dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Gry i zabawy podzielono na rozwijające dużą i małą motorykę.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
All copies are currently on loan: sygn. 61 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Filia Siódemka
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronach 142-144.
Niniejsze opracowanie to rozszerzona wersja poprzedniego wydania poradnika Ćwiczenia usprawniające kręgosłup, który przez wiele lat cieszył się ogromną popularnością. Nowe wydanie powstało jako odpowiedź na zmiany w stylu życia współczesnego człowieka - dodano wyjątkowo skuteczny zestaw ćwiczeń biurowych. Mają one służyć likwidacji przeciążeń pleców i kręgosłupa spowodowanych długim siedzeniem oraz - profilaktycznie - niedopuszczeniu do powstawania takich przeciążeń. Innowacją w książce są również ćwiczenia zalecane na początek dnia, których wykonanie zajmuje tylko chwilę, a ma bardzo istotny wpływ na kręgosłup. Dla wygody czytelników ćwiczenia zaprezentowano w dwóch formach: ilustracji i krótkiego opisu. Wyraźne rysunki oraz instrukcje zapisane większą czcionką mają ułatwić ćwiczenie z wykorzystaniem książki. Na końcu poradnika zamieszczono kieszonkowe zestawienia ćwiczeń - niezastąpione „ściągawki”, które warto mieć zawsze na biurku lub zabrać ze sobą zamiast książki w przypadku wyjazdu.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 61 (1 egz.)
Filia Starówka
All copies are currently on loan: sygn. 61 (1 egz.)
Kontrola księgozbioru 01.12.2025 - 14.12.2025
Filia Medyczna
There are copies available to loan: sygn. 616.7 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronach 560-569. Indeks.
Książka prezentuje stosunkowo nową metodę psychoterapeutyczną, która zyskała już szerokie grono zwolenników. Autorzy, kontynuujący myśl Habiba Davanloo, przedstawiają założenia ISTDP w sposób klarowny i precyzyjny. Poprzez sugestywne opisy interakcji pomiędzy terapeutą a pacjentem wskazują, jak stosować tę metodę, by spełniała warunki krótkoterminowej, efektywnej oraz bezpiecznej psychoterapii dla pacjentów. To cenne źródło wiedzy dla terapeutów i studentów, jak również wszystkich zainteresowanych rozwojem współczesnej psychoterapii.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
All copies are currently on loan: sygn. 379.8 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 242-[243].
Przewodnik dla rodziców, którzy zmagają się z kładzeniem dziecka spać, treningiem toaletowym, napadami złości, biciem i innymi wyzwaniami życia codziennego. Książka stanowi zbiór praktycznych, prostych i precyzyjnych porad, których potrzebuje rodzic dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Autorka krok po kroku podpowiada: jak bez zbędnych nacisków nauczyć dziecko korzystania z toalety, jak sprawić, żeby dziecko przesypiało całą noc w swoim łóżku, co zrobić, kiedy dziecko ma napad złości i zaczyna bić i gryźć, jak - bez kłótni - wprowadzić do jadłospisu dziecka nowe pokarmy. Czerpiąc z wieloletniego doświadczenia, Kate Wilde omawia codzienne problemy i przedstawia sprawdzone rozwiązania, które pozwolą sprostać domowym wyzwaniom i uzyskać harmonię.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 61 (1 egz.)
Filia Siódemka
There are copies available to loan: sygn. 61 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again